Booking.com woli zarabiać na marży niż na prowizji

Booking.com nie chce już jedynie pośredniczyć w wynajmowaniu noclegów na zasadach agencyjnych. Zamiast brać prowizję od hotelu, firma woli negocjować z nim cenę, do której doliczy swoją marżę

Publikacja: 15.11.2018 02:02

Booking.com woli zarabiać na marży niż na prowizji

Foto: Bloomberg

Przychody Booking Holdings, spółki-matki takich portali jak Booking.com, Agoda czy Priceline, wyniosły w trzecim kwartale tego roku 4,8 miliarda dolarów. To o 11 procent więcej niż rok wcześniej. Zysk netto wzrósł o jednak jedynie o 3 procent, do 1,8 miliarda dolarów, co związane jest z wyższymi niż zazwyczaj obciążeniami podatkowymi.

Jak mówi prezes Glenn Fogel, od lipca do października klienci zarezerwowali ponad 200 milionów noclegów, co jest absolutnym rekordem.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"