Wycieczki sprzedaje się lepiej z domu niż z biura

Agent, który raz zaczął pracować jako mobilny wakacyjny doradca, nie chce już wracać za biurko - wynika z analizy niemieckiej organizacji branżowej

Publikacja: 05.06.2018 02:00

Wycieczki sprzedaje się lepiej z domu niż z biura

Foto: Bloomberg

85 procent osób, które pracują jako mobilny sprzedawca wakacji, nie chce wracać do klasycznego biura agencyjnego – wskazuje wynik wewnętrznej ankiety przeprowadzonej przez Stowarzyszenie Samodzielnych Doradców Wakacyjnych (Verband Selbstaendiger Reiseberater Deutschlands, VSRD), informuje portal Travel Talk. Łącznie organizacja zrzesza 100 osób, w badaniu udział wzięło 85 z nich. Prezes VSRD Steffen Buder szacuje że w Niemczech w ten sposób pracuje od trzech do czterech tysięcy wakacyjnych doradców.

Uczestnicy badania podkreślają, że najbardziej cenią sobie, że mogą pracować zdalnie, nie wychodząc. W ten sposób wakacje sprzedaje 88 procent pytanych. 70 procent osób jest zadowolonych, że nie muszą ponosić dodatkowych kosztów na biuro, nie skarżą się więc na wysokość prowizji. Z analizy wynika również, że 30 procent pracuje od 20 do 40 godzin tygodniowo, a tylko trochę ponad 20 procent przeznacza na obsługę klientów więcej niż 40 godzin. Dla 64 procent zawód wakacyjnego doradcy jest podstawowym sposobem zarobkowania, a dla 37 procent dodatkowym. Trzy czwarte (78 procent) mówi, że sprzedaje oferty nie tylko korzystając z poczty elektronicznej i telefonu, ale też jeżdżąc do domów klientów, choć ta ostatnia forma wykorzystywana jest w niewielkim procencie kontaktów z turystami.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"