Z badania firmy Travel Institutes z Framingham z Massachussetts wynika, że w Stanach Zjednoczonych coraz więcej agentów turystycznych to osoby pracujące na własny rachunek, informuje portal branżowy Reisevor9. Jeszcze w 2008 roku 71 procent adeptów tego zawodu miało tradycyjne umowy o pracę, dziś 62 procent wybiera samodzielność. Co ciekawe, znacząca większość, bo aż 92 procent z nich wykonuje swój zawód z domu, podobnie jak 22 procent doradców związanych z pracodawcą. „Nowi" agenci różnią się od tradycyjnych również tym, że w 47 procentach są to osoby ze stosunkowo niewielkim doświadczeniem w branży (mniej niż 3 lata), a 36 procent z nich pracuje tylko na pół etatu. Tymczasem 46 procent osób zatrudnionych w biurach sprzedaje wycieczki od ponad 20 lat, w niepełnym wymiarze godzin działa jedynie 8 procent z nich. 46 procent zatrudnionych poświęca na obsługę klientów ponad 40 godzin tygodniowo. W grupie niezależnych sprzedawców ten odsetek wynosi tylko 22 procent.