Meetings Week Poland to coroczne pięciodniowe spotkanie poświęcone przemysłowi spotkań, konferencjom i kongresom.
Pierwszy dzień (20 marca) tradycyjnie poświęcony jest konfrontacji przedstawicieli przemysłu spotkań z administracją centralną i samorządowcami. Uczestnicy konferencji z cyklu Poland Meetings Destination odpowiedzą między innymi na pytania, dokąd zmierza polski przemysł spotkań, jaką rolę odegra w strategii rozwoju gospodarki i czy będzie ważnym fundamentem regionalnych marek turystycznych. Podczas dyskusji, do której zaproszono m.in. przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Poland Convention Bureau, samorządowców, wykładowców akademickich i reprezentantów organizacji branżowych, poruszona będzie kwestia przepisów o lokalnej opłacie turystycznej i możliwościach zagospodarowania tych pieniędzy. Zaprezentowane zostaną również wyniki nowego raportu na temat przemysłu spotkań i wydarzeń w Polsce. Swój udział w organizowanych tego dnia spotkaniach potwierdzili już między innymi: prof. Jadwiga Berbeka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kadri Karu, dyrektor zarządzająca Estonian Convention Bureau, Dawid Lasek, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, a także Angeles Moreno Vallejo, prezes MPI Spain Chapter. Tego samego dnia odbędzie się również zamknięte spotkanie przedstawicieli lokalnych Convention Bureaux z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.
- W tym dniu tradycyjnie już obecni są przedstawiciele ministerstw, licznie reprezentowane są też media. I choć efekty naszych rozmów bardziej widać na poziomie lokalnym, zawsze warto próbować – mówi Anna Jędrocha, prezes Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP), współorganizator imprezy. - Walczymy o swoje prawa i promocję kraju. To, jak ta branża się rozwija, także w porównaniu z rynkiem europejskim, jest niesamowite. Nie musimy mieć żadnych kompleksów – dodaje.
Drugi dzień imprezy (21 marca) poświęcony jest rozwojowi przemysłu spotkań. Goście zaproszeni na Dzień Stowarzyszenia Branży Eventowej opowiedzą m.in. o stawianiu pierwszych kroków w tego typu biznesie (Bartłomiej Pomarański), o metodach radzenia sobie z zawodowym stresem (psycholog Eliza Czyżewska), procedurach postępowania podczas ataku terrorystycznego w czasie imprezy firmowej oraz o specyfice organizacji spotkań dobroczynnych (fundacja Rak&Roll). Całość poprowadzi Mariusz Korpoliński.
Trzeci dzień (22 marca) - zatytułowany Inspiration Booster - poświęcony będzie treningowi motywacji. Agnieszka Węglarz, wykładowca i trener biznesowy, opowie, czym jest strategia w firmie B2B i dlaczego ci, którzy ją mają, zyskują więcej niż inni. Marcin Słomski, trener biznesowy i wykładowca ICAN Institute, wyjaśni, czym jest strategia właścicielska i jaki jest jej wpływ na rozwój firmy, natomiast Cezary Wilemajtys z zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel przedstawi plany stworzenia kodeksu dobrych praktyk dla tej branży i o specyfice rozmów na linii zleceniodawca – agencja. Tego samego dnia Angelika Chimowska, ekspert oswajania zmian, wyjaśni, jak być skutecznym liderem w czasie zmian i czego potrzebują zespoły w okresie transformacji, a Tomasz Majewski, mistrz olimpijski w pchnięciu kulą, opowie o swojej drodze do sukcesu.