Zbliża się piąty Meetings Week Poland

Warsztaty z promocji w mediach społecznościowych i strategii sprzedaży, spotkania z przedstawicielami władzy, liczne dyskusje – publiczne i w kuluarach – oraz prelekcje czekają na uczestników piątej edycji Meetings Week Poland w Warszawie

Publikacja: 06.03.2017 23:29

Zbliża się piąty Meetings Week Poland

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Meetings Week Poland to coroczne pięciodniowe spotkanie poświęcone przemysłowi spotkań, konferencjom i kongresom.

Pierwszy dzień (20 marca) tradycyjnie poświęcony jest konfrontacji przedstawicieli przemysłu spotkań z administracją centralną i samorządowcami. Uczestnicy konferencji z cyklu Poland Meetings Destination odpowiedzą między innymi na pytania, dokąd zmierza polski przemysł spotkań, jaką rolę odegra w strategii rozwoju gospodarki i czy będzie ważnym fundamentem regionalnych marek turystycznych. Podczas dyskusji, do której zaproszono m.in. przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Poland Convention Bureau, samorządowców, wykładowców akademickich i reprezentantów organizacji branżowych, poruszona będzie kwestia przepisów o lokalnej opłacie turystycznej i możliwościach zagospodarowania tych pieniędzy. Zaprezentowane zostaną również wyniki nowego raportu na temat przemysłu spotkań i wydarzeń w Polsce. Swój udział w organizowanych tego dnia spotkaniach potwierdzili już między innymi: prof. Jadwiga Berbeka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kadri Karu, dyrektor zarządzająca Estonian Convention Bureau, Dawid Lasek, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, a także Angeles Moreno Vallejo, prezes MPI Spain Chapter. Tego samego dnia odbędzie się również zamknięte spotkanie przedstawicieli lokalnych Convention Bureaux z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.

- W tym dniu tradycyjnie już obecni są przedstawiciele ministerstw, licznie reprezentowane są też media. I choć efekty naszych rozmów bardziej widać na poziomie lokalnym, zawsze warto próbować – mówi Anna Jędrocha, prezes Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP), współorganizator imprezy. - Walczymy o swoje prawa i promocję kraju. To, jak ta branża się rozwija, także w porównaniu z rynkiem europejskim, jest niesamowite. Nie musimy mieć żadnych kompleksów – dodaje.

Drugi dzień imprezy (21 marca) poświęcony jest rozwojowi przemysłu spotkań. Goście zaproszeni na Dzień Stowarzyszenia Branży Eventowej opowiedzą m.in. o stawianiu pierwszych kroków w tego typu biznesie (Bartłomiej Pomarański), o metodach radzenia sobie z zawodowym stresem (psycholog Eliza Czyżewska), procedurach postępowania podczas ataku terrorystycznego w czasie imprezy firmowej oraz o specyfice organizacji spotkań dobroczynnych (fundacja Rak&Roll). Całość poprowadzi Mariusz Korpoliński.

Trzeci dzień (22 marca) - zatytułowany Inspiration Booster - poświęcony będzie treningowi motywacji. Agnieszka Węglarz, wykładowca i trener biznesowy, opowie, czym jest strategia w firmie B2B i dlaczego ci, którzy ją mają, zyskują więcej niż inni. Marcin Słomski, trener biznesowy i wykładowca ICAN Institute, wyjaśni, czym jest strategia właścicielska i jaki jest jej wpływ na rozwój firmy, natomiast Cezary Wilemajtys z zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel przedstawi plany stworzenia kodeksu dobrych praktyk dla tej branży i o specyfice rozmów na linii zleceniodawca – agencja. Tego samego dnia Angelika Chimowska, ekspert oswajania zmian, wyjaśni, jak być skutecznym liderem w czasie zmian i czego potrzebują zespoły w okresie transformacji, a Tomasz Majewski, mistrz olimpijski w pchnięciu kulą, opowie o swojej drodze do sukcesu.

Czwarty dzień imprezy (23 marca) będzie niepodzielnie należał do Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP). Podczas XVII Europejskiej Akademii Organizatorów i Planistów Konferencji i Kongresów (włączonej do programu Meetings Week Poland) odbędą się dwa warsztaty praktyczne. Pierwszy, prowadzony przez prof. Magdalenę Kachniewską z SGH, poświęcony będzie technikom sprzedaży (selling i cross selling) usług konferencyjnych. Drugi, przygotowany przez trenera biznesu Dagmarę Platę-Alf, odkryje tajniki potencjału mediów społecznościowych, ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka i LinkedIna, a także usług monitoringu zainteresowania imprezą przez jej potencjalnych uczestników. Mecenas Agnieszka Dalecka opowie o prawie autorskim w kontekście organizacji imprezy firmowej, a doradca podatkowy Krystian Łatka przedstawi nowinki prawne związane z rozliczaniem podatku VAT przy organizacji konferencji i kongresów.

- W tym roku po raz pierwszy odeszliśmy od organizacji samych paneli dyskusyjnych i postawiliśmy na edukację i warsztaty. Przepisy prawne i podatkowe ciągle się zmieniają i jest w nich coraz więcej pułapek, które czyhają na przedsiębiorców – opisuje Anna Jędrocha. - Prelegenci są znakomici. Impreza ma swoją tradycję, swój prestiż, więc raczej nie spotykamy się z odmową. Dla zaproszonych gości uczestnictwo w tym spotkaniu to także wartość – dodaje.

Ostatni, piąty, dzień spotkania (24 marca), dzieli się na trzy niezależne imprezy: bezpłatne Forum Obiektów, skierowane do studentów Future Leaders Forum i uroczystą galę finałową konkursu MP Power Awards. Podczas Forum Obiektów odbędzie się ponad 30 prezentacji hoteli i centrów kongresowych wyróżnionych MP Power Awards. Program Future Leaders Forum wypełniają całodzienne warsztaty prowadzone przez ekspertów z dziedziny turystki (m.in. prezesa firmy Z-Factor Wojciecha Liszkę, dyrektor zarządzającą Exprofesso Monikę Dymacz-Kaczmarczyk oraz prorektora SGTiR i kierownika Poland Convention Bureau POT dr. Krzysztofa Celucha). Wieczorem natomiast odbędzie się gala MP Power Night. Jak zapowiadają organizatorzy spotkania, na scenie pojawią się wówczas szczególne osobistości i eksperci branży wyróżnieni w plebiscycie Power 12 oraz przedstawiciele agencji eventowych, incentive travel, PCO, DMC i firm usługowych. Gala odbędzie się w przestrzeni Trybuny 2 na Torze Wyścigów Konnych Służewiec.

Warto dodać, że w tym roku Meetings Week Poland zmienia lokalizację: ze Stadionu Narodowego przenosi się do Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie. Ministerstwo Sportu i Turystyki, które do tej pory użyczało organizatorom stadionu, tym razem nie zaoferowało tego typu wsparcia. W tym samym czasie w obiekcie odbędzie się jednak inna, sportowa, impreza, nad którą patronat objął minister Witold Bańka.

- Jesteśmy bardzo wdzięczni SGTiR, że przyjęła nas za darmo w ramach patronatu. Mamy świadomość, że to nie jest takie miejsce jak Stadion Narodowy, ale nie jest nas stać, i w przyszłości też raczej nie będzie, by samemu zapłacić za wynajęcie tamtego obiektu – wyjaśnia Anna Jędrocha. - Pieniądze z budżetu wolimy przeznaczyć na program. A ten jest w tym roku wyjątkowo bogaty – dodaje.

Piąta edycja Meetings Week Poland odbędzie się w dniach 20-24 marca w budynku Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji, przy ul. Stokłosy 3 w Warszawie. Partnerem medialnym wydarzenia jest serwis branży turystycznej Turystyka.rp.pl.

Meetings Week Poland to coroczne pięciodniowe spotkanie poświęcone przemysłowi spotkań, konferencjom i kongresom.

Pierwszy dzień (20 marca) tradycyjnie poświęcony jest konfrontacji przedstawicieli przemysłu spotkań z administracją centralną i samorządowcami. Uczestnicy konferencji z cyklu Poland Meetings Destination odpowiedzą między innymi na pytania, dokąd zmierza polski przemysł spotkań, jaką rolę odegra w strategii rozwoju gospodarki i czy będzie ważnym fundamentem regionalnych marek turystycznych. Podczas dyskusji, do której zaproszono m.in. przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Poland Convention Bureau, samorządowców, wykładowców akademickich i reprezentantów organizacji branżowych, poruszona będzie kwestia przepisów o lokalnej opłacie turystycznej i możliwościach zagospodarowania tych pieniędzy. Zaprezentowane zostaną również wyniki nowego raportu na temat przemysłu spotkań i wydarzeń w Polsce. Swój udział w organizowanych tego dnia spotkaniach potwierdzili już między innymi: prof. Jadwiga Berbeka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kadri Karu, dyrektor zarządzająca Estonian Convention Bureau, Dawid Lasek, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, a także Angeles Moreno Vallejo, prezes MPI Spain Chapter. Tego samego dnia odbędzie się również zamknięte spotkanie przedstawicieli lokalnych Convention Bureaux z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.

Pozostało 80% artykułu
1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek