Lotnisko we Wrocławiu z 18-procentowym wzrostem

W listopadzie Port Lotniczy Wrocław obsłużył łącznie ponad 187 tysięcy pasażerów. To o 17,8 procent więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej

Publikacja: 07.12.2016 07:53

Lotnisko we Wrocławiu z 18-procentowym wzrostem

Foto: materiały prasowe

- Prawie 15 tysięcy pasażerów skorzystało z pięciu nowych połączeń uruchomionych tej jesieni przez tanie linie. Każdy z tych kierunków okazał się strzałem w dziesiątkę. Dodatkowo, coraz więcej podróżnych lata na południe również w okresie jesienno-zimowym. Systematycznie przybywa też pasażerów na trasach międzynarodowych obsługiwanych przez przewoźników tradycyjnych. Z kolei na imponujący wzrost na trasach krajowych największy wpływ miało zwiększenie liczby lotów linii Ryanair na trasie do Warszawy – opisuje Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław, cytowany w komunikacie prasowym.

W sezonie zimowym pasażerowie wrocławskiego lotniska mają do wyboru w sumie 27 połączeń tanich linii na trasach międzynarodowych. Nowości to główne lotnisko Madrytu, Manchester, Newcastle i Belfast (Ryanair), a także Kijów (Wizz Air). W listopadzie liczba pasażerów tanich linii lotniczych na trasach międzynarodowych wzrosła o 10,8 procent (do 108 tysięcy ludzi), porównując rok do roku. Najwięcej (o 43,5 procent) podróżnych przybyło na obsługiwanej przez linie Ryanair trasie na Teneryfę. Więcej podróżnych skorzystało również z innych kierunków południowych: do Barcelony (2,8 procent) i Rzymu (2,4 procent).

– Warto też zauważyć, że na kierunkach południowych przewoźnicy odnotowują wypełnienia samolotów sięgające lub przekraczające 90 procent. Tak jest w przypadku Malty, czyli połączenia, które w tym roku po raz pierwszy pozostało w rozkładzie po sezonie letnim, a także Barcelony, Mediolanu i Teneryfy – mówi Jarosław Sztucki. Zauważalny jest również wzrost liczby pasażerów na trasach skandynawskich, obsługiwanych przez linie Wizz Air. Z połączenia do Sztokholmu Skavsta skorzystało o 43,1 procent więcej podróżnych niż rok wcześniej, a do Oslo Torp - o 21,4 procent. Jeśli chodzi o połączenia na Wyspy Brytyjskie, to największych wzrost przewoźnicy odnotowali na trasach do Doncaster Sheffield (10 procent), Cork (8,9 procent) i do Londynu Luton (4,7 procent).

Z połączeń na trasach krajowych skorzystało w listopadzie łącznie ponad 48 tysięcy pasażerów. To o 47,8 procent więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Na trasie do Warszawy linie Ryanair odnotowały wzrost o 100,6 procent. Z kolei w samolotach PLL LOT było o 9,5 procent więcej pasażerów niż w listopadzie roku 2015.

W segmencie tradycyjnych połączeń międzynarodowych wzrost wyniósł 8,1 procent. Najwięcej pasażerów, prawie 50 procent, przybyło na trasie do Düsseldorfu, choć liczba rejsów prawie się nie zmieniała. Z kolei połączenie do Frankfurtu wybrało ponad 26 procent podróżnych więcej (w rozkładzie zimowym 2016/2017 na tej trasie jest sześć dodatkowych rejsów w tygodniu), a do Monachium - 3,3 procent więcej.

Z oferty tradycyjnych przewoźników na trasach międzynarodowych w listopadzie skorzystało łącznie prawie 30 tysięcy pasażerów wrocławskiego lotniska. Łącznie, od początku stycznia do końca listopada, Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 2,2 miliona pasażerów.

- Prawie 15 tysięcy pasażerów skorzystało z pięciu nowych połączeń uruchomionych tej jesieni przez tanie linie. Każdy z tych kierunków okazał się strzałem w dziesiątkę. Dodatkowo, coraz więcej podróżnych lata na południe również w okresie jesienno-zimowym. Systematycznie przybywa też pasażerów na trasach międzynarodowych obsługiwanych przez przewoźników tradycyjnych. Z kolei na imponujący wzrost na trasach krajowych największy wpływ miało zwiększenie liczby lotów linii Ryanair na trasie do Warszawy – opisuje Jarosław Sztucki, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Porcie Lotniczym Wrocław, cytowany w komunikacie prasowym.

1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki