Air France - inwestycje, nie zwolnienia

Air France przewiduje nowy plan dobrowolnych zwolnień, wyklucza wypowiedzenia i zamierza zwiększyć do 2020 r. flotę samolotów dalekiego zasięgu o A350 i B787

Publikacja: 16.01.2016 10:45

Air France - inwestycje, nie zwolnienia

Foto: Bloomberg

Przewoźnik zrezygnował z planu B, przedstawionego 5 października reprezentantom załogi. Przewidywał on zmniejszenie liczby pracowników o 2900. Obecne propozycje są autorstwa nowego (od początku stycznia) szefa spraw osobowych Gillesa Gateau, byłego doradcy premiera Manuela Vallsa.

Jak ujawnili związkowcy, kierownictwo Air France poinformowało teraz, że zamierza zwiększyć liczbę samolotów dalekiego zasięgu o 16 nowych A350 i B787 do 109 w 2020 r.  Jednocześnie będzie wycofywać starsze maszyny. Flota taniej linii Transavia France wzrośnie w tym roku z 26 do 40.

Gilles Gateau gwarantuje, że do 30 czerwca 2018 nie będzie żadnych wypowiedzeń dla personelu naziemnego, a dyrekcja przedstawi plan dobrowolnych zwolnień w okresie do kwietnia 2017. Dyrekcja zakłada dobrowolne odejście ok. 1000 pracowników. Chciałaby też zacząć latem negocjacje ze stewadesami i stewardami, aby nowy układ zbiorowy pracy dla nich wszedł w życie w końcu października.

Przewoźnik chce również podjąć szybko rozmowy z pilotami, z możliwością zwiększenia ich zatrudnienia w 2017 r. Rozmowy będą dotyczyć dróg awansu, rozwoju Transavii i zmniejszania kosztów godziny lotu, bo francuski przewoźnik jest nadal gorszy od europejskich konkurentów. Gateau zakłada zwiększenie godzin lotów o 10 procent w latach 2016 - 2020.

Air France zamierza wypłacać od bieżącego roku premie motywacyjne zależne od wydajności pracy i udział w zyskach za 2015 r. Wszystkie działania i zachęty są jednak zależne od zwiększenia wydajności pracy przez załogę, zwłaszcza przez personel pokładowy.

Nowy szef działu kadr wyjaśnił przedstawicielom załogi, że nie ma magicznych rozwiązań problemów firmy. Filia i firma matka potwierdziły w styczniu, że osiągnęły zysk operacyjny w 2015 r. dzięki taniejącej ropie.

- Korzystne warunki obecnej chwili pozwalają nam zakładać bardziej ambitny projekt wzrostu w 2017 r., w połączeniu ze zwiększonym wspólnym wysiłkiem zmniejszania naszych kosztów — oświadczył zebranym prezes AF Frédéric Gagey. AF zamierza zlikwidować w 2017 r. straty w dziale przewozów na krótkie trasy. Do 2020 r. zainwestuje miliard euro w nowy serwis biznesowy i Wi-Fi na pokładach.

Przewoźnik zrezygnował z planu B, przedstawionego 5 października reprezentantom załogi. Przewidywał on zmniejszenie liczby pracowników o 2900. Obecne propozycje są autorstwa nowego (od początku stycznia) szefa spraw osobowych Gillesa Gateau, byłego doradcy premiera Manuela Vallsa.

Jak ujawnili związkowcy, kierownictwo Air France poinformowało teraz, że zamierza zwiększyć liczbę samolotów dalekiego zasięgu o 16 nowych A350 i B787 do 109 w 2020 r.  Jednocześnie będzie wycofywać starsze maszyny. Flota taniej linii Transavia France wzrośnie w tym roku z 26 do 40.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek