Podróże służbowe zwiększają przychody firm

Firmy, które nie oszczędzają na podróżach służbowych, uzyskują lepsze wyniki finansowe - wynika z badania przeprowadzonego przez "Harvard Business Review" na zlecenie Egencii

Publikacja: 02.07.2019 08:11

Podróże służbowe zwiększają przychody firm

Foto: Adobe Stock

Egencia to spółka należąca do Grupy Expedia, która zajmuje się obsługą firm w zakresie turystyki biznesowej. We współpracy z działem badawczym "Harvard Business Review" przeprowadziła badanie, które pokazuje wpływ takich wyjazdów na przychody firm. 58 procent menedżerów potwierdza, że model pracy uwzględniający podróże służbowe przynosi wymierne korzyści.

Analiza ujawniła, że w ciągu ostatniego roku przedsiębiorstwa, które nie ograniczały liczby wyjazdów, miały lepsze wskaźniki niż firmy, które ich nie praktykowały lub realizowały je w mniejszym zakresie, w takich obszarach jak lojalność klientów (50 wobec 21 procent), udziały w rynku (43 wobec 22 procent), zadowolenie pracowników (35 wobec 15 procent) i rentowność (47 wobec 29 procent).

Zobacz też: "Podróże ze sztuczną inteligencją".

- Podróże korporacyjne mają coraz większe znaczenie dla wyników biznesowych - mówi wiceprezes ds. marketingu Egencii Wendy White. Jej zdaniem wyjazdy w firmach działających na wielu rynkach poprawiają współpracę zespołów w poszczególnych krajach.

31 procent z 587 menedżerów, którzy wzięli udział w badaniu, uważa jednak, że ich pracodawcy nie patrzą na podróże jak na inwestycję i starają się raczej ograniczać koszty z nimi związane. To krótkowzroczne podejście - 84 procent badanych jest przekonanych, że bezpośrednie kontakty pozwalają zbudować lepsze relacje z klientami na długie lata, a 78 procent mówi, że wpływają korzystnie na stosunki między pracownikami.

Egencia to spółka należąca do Grupy Expedia, która zajmuje się obsługą firm w zakresie turystyki biznesowej. We współpracy z działem badawczym "Harvard Business Review" przeprowadziła badanie, które pokazuje wpływ takich wyjazdów na przychody firm. 58 procent menedżerów potwierdza, że model pracy uwzględniający podróże służbowe przynosi wymierne korzyści.

Analiza ujawniła, że w ciągu ostatniego roku przedsiębiorstwa, które nie ograniczały liczby wyjazdów, miały lepsze wskaźniki niż firmy, które ich nie praktykowały lub realizowały je w mniejszym zakresie, w takich obszarach jak lojalność klientów (50 wobec 21 procent), udziały w rynku (43 wobec 22 procent), zadowolenie pracowników (35 wobec 15 procent) i rentowność (47 wobec 29 procent).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek