Rynek spotkań w Polsce ma się coraz lepiej, o czym świadczy rokroczny wzrost liczby tego typu wydarzeń. To pociąga też za sobą inwestycje w powierzchnie konferencyjno-hotelowe.
Grupa Hotelowa Orbis i AccorHotels podkreślają, że utrzymanie zainteresowania klientów biznesowych i organizatorów wymaga stałych nakładów i rozbudowywania oferty o kolejne nowości. W nadchodzących latach planują szereg inwestycji zarówno w swoje obiekty, jak i kadry.
- Branża eventowa jest bardzo ważna w naszej działalności, bo mówimy o dochodach z pokoi i gastronomii. W poprzednich latach organizowaliśmy bardzo duże konferencje, teraz stawiamy raczej na mniejsze wydarzenia, za to częściej i nadal jest to dla nas strategiczny segment. W dwunastu własnych hotelach w Warszawie oferujemy łącznie 6 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni i ponad 86 sal konferencyjnych, mamy więc odpowiednie zaplecze dla branży spotkań - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Stefan Potocki odpowiedzialny za rynek warszawski i łódzki w AccorHotels.
Z ostatniej edycji raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce", opracowanego przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, wynika, że w 2017 roku odbyło się w Polsce 21,2 tysiąca spotkań i wydarzeń dla grup liczących co najmniej 50 osób. Ponad połowa z nich to konferencje i kongresy, 46,5 procent to wydarzenia korporacyjne i motywacyjne, a nieco ponad 3 procent targi i wystawy. Blisko jedną piątą (19,7 procent) stanowiły wydarzenia o charakterze międzynarodowym.
POT zwraca uwagę, że polski rynek przyciąga coraz więcej organizatorów spotkań z całego świata. Do 2022 roku zaplanowanych jest co najmniej 145 międzynarodowych konferencji i targów.