Niemiecka branża turystyczna przeciw dyskryminacji

AFP

„Tak dla otwartości na świat” to hasło deklaracji podpisanej przez najważniejsze niemieckie organizacje turystyczne. W ten sposób branża pokazuje, że tolerancja jest dla niej największą wartością

#JaZuWeltoffenheit (tak dla otwartości na świat) – z takim hasłem wypisanym na tabliczkach fotografują się szefowie największych niemieckich organizacji turystycznych. Wśród nich znalazły się zarówno zrzeszenia hotelarskie i turystyczne, w tym DRV, asr czy BTW, jak i Niemiecka Centrala Turystyki (DZT).

Ośmiu prezesów podkreśla w oświadczeniu, że turystyka to silna branża. W samych Niemczech pracują w niej 3 miliony osób, zatrudnionych w hotelach, pensjonatach, biurach podróży, parkach rozrywki, firmach transportowych i punktach informacji turystycznej. Podpisani dodają, że w turystyce pracuje wielu imigrantów, na przykład w hotelarstwie stanowią oni ponad jedną trzecią wszystkich zatrudnionych.

Nasze przedsiębiorstwa i pracownicy są najważniejszą wizytówką Niemiec, które są gościnne i otwarte na świat. Turystyka łączy ludzi bez względu na ich pochodzenie, religię, poglądy, orientację seksualną czy płeć – czytamy w deklaracji.

Czytaj też: „Polak i Niemiec na wakacjach to zła kombinacja”.

Podróże pozwalają przekraczać granice, budować mosty, spotykać różnych ludzi, rozumieć i szanować inne kultury. Naszą codzienną pracą jest sprawiać, by było to możliwe i tworzyć atrakcyjne oferty. Turystyka i wrogość wobec tego, co inne, wykluczają się. My, Niemcy, oczekujemy, że za granicą będziemy szanowani, dlatego jest dla nas oczywistym, że należy traktować osoby, które do nas przyjeżdżają w odwiedziny lub do pracy z szacunkiem i sympatią – dodają sygnatariusze akcji.

Przedstawiciele branży podkreślają, że wszelkie działania skierowane przeciwko innym przerażają ich, dlatego opowiadają się przeciwko coraz silniejszemu populizmowi, wykluczeniu na tle narodowościowym i wrogości wobec obcych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Branża z Kos: Po ITB znaki zapytania pozostały

Przedstawiciele branży z Kos wrócili z tegorocznych targów ITB w Berlinie z niejasnym obrazem ...

IGHP ma nowego dyrektora w Wielkopolsce

Dyrektor hotelu Mercure Poznań Centrum Marcin Procajło został dziś dyrektorem regionalnym Izby Gospodarczej Hotelarstwa ...

USA bez organizacji turystycznej?

Brand USA, amerykańska narodowa organizacja turystyczna, może zostać zlikwidowana. Prezydent Trump chce przeznaczyć zaoszczędzone ...

USA – fotele w samolotach pod lupą sądu

Amerykański sąd zbada, ile powinna wynosić minimalna przestrzeń dla pasażerów na pokładach samolotów. Z ...

Centralne lotnisko zmiecie małe porty

Być może niektóre lotniska regionalne w Polsce mają przed sobą już tylko kilkanaście lat ...

Pierwszy agent turystyczny pobiera opłatę za poradę

Agencja turystyczna Lastowicze.pl z Kielc jest prawdopodobnie pierwszym biurem w Polsce, które zdecydowało się ...