Dzieci odchowane, czas na podróże

Filip Frydrykiewicz

Po pięćdziesiątce siedzi się w domu, a lato spędza na działce? To mit – dowodzą autorzy badania „Power generation. Pieniądze, seks, władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”

Polacy w wieku 50-70 lat nie tylko marzą o podróżach, ale te marzenia urzeczywistniają – wynika z badania „Power generation. Pieniądze, seks, władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, przeprowadzonego przez agencję marketingową Communication Unlimited i agencję badawczą Atena Research & Consulting.

Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 procent reprezentantów badanego pokolenia, a 60 procent podróżuje nawet częściej (minimum raz na pół roku). Kierunki zagraniczne wybiera 56 procent ankietowanych, z czego 32 procent jeździ za granicę co najmniej raz na pół roku.

Czytaj też: „Jak Polacy podróżują po Polsce?”.

55 procent podróżuje tylko z partnerem, bo ceni sobie niezależność i nie chce dopasowywać się do większej grupy krewnych czy znajomych. 72 procent planuje swoje wyjazdy samodzielnie, szukając w internecie najatrakcyjniejszych ofert, czytając fora i blogi podróżnicze, przeglądając opinie o hotelach. Ponad 40 procent kupuje przez internet noclegi, a co drugi badany – bilety na samolot, pociąg czy autobus. Ponad jedna trzecia kupuje w sieci całe wycieczki. Aby ułatwić sobie podróżowanie, co czwarty badany rozpoczął naukę angielskiego.

– Nasze badanie pokazuje, że osoby po pięćdziesiątce prowadzą zupełnie inne życie niż ta sama grupa wiekowa jeszcze kilka lat temu. Są aktywniejsze, otwarte na nowe doświadczenia. Chcą żyć ciekawie, odkrywać świat i rozwijać zainteresowania – mówi dyrektor Communication Unlimited Elżbieta Wojtczak, cytowana w komunikacie.

– Przepytani przez nas przedstawiciele pokolenia 50-70-latków lubią różnorodność i chętnie zwiedzają różne zakątki Polski i świata. Tylko co czwarty spędza wakacje od lat w tym samym miejscu – dodaje dyrektor zarządzająca Atena Research&Consulting Agnieszka Brytan-Jędrzejowska.

Zobacz także: „Travelplanet.pl: W roku 2018 Polacy odpoczywali wygodniej, a przy tym taniej”.

Badanie przeprowadzono metodą ilościową i jakościową na przełomie marca i kwietnia. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat. W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grecos da pracę uśmiechniętym pasjonatom

Touroperator rozpoczął nabór na stanowiska rezydentów, animatorów i pilotów wycieczek. Oferuje pracę od kwietnia ...

Rozpędzony rynek hoteli rozbije się o wirusa

W polskiej branży hotelowej, mimo epidemii, trwa inwestycyjny boom. Ten wzrost nasycenia rynku przy ...

Bieszczadzki GOPR: W wakacje 106 interwencji

106 razy od początku tegorocznych wakacji turystom w Bieszczadach pomagali ratownicy górscy. W prawie ...

Podlasie – kompromitacja zamiast promocji

Youtuber – znany w mediach społecznościowych jako Lord Kruszwil – nakręcił film promocyjny na ...

Wracają objazdówki po Egipcie

Turystyka wypoczynkowa w Egipcie na dobre powróciła do sprzedaży, ale wycieczki objazdowe odradzają się ...

Tajlandia – po wizy tylko z zaświadczeniem od lekarza

Rząd Tajlandii anulował możliwość wydawania wiz na lotniskach podróżnym z 18 krajów. Wśród nich ...