Niemieccy agenci turystyczni zakończyli rok na plusie

Fot. Bloomberg

O 2 procent zwiększył się obrót niemieckich agentów turystycznych w zakończonym właśnie roku rozliczeniowym. Ci klasyczni powtórzyli wynik z zeszłego roku, ci działający w internecie poprawili go o 9 procent.

Instytut Travel Data+Analytics (TDA) podsumował rok rozliczeniowy 2018/2019 w Niemczech. Wynika z niego, że agenci zwiększyli obrót o 2 procent, licząc rok do roku. Bilans na koniec sezonu letniego wyniósł plus 1 procent. Sprzedaż w biurach stacjonarnych spadła o 1 procent, w internetowych wzrosła o 7 procent. Na przestrzeni całego roku klasyczni agenci powtórzyli wynik z zeszłego roku, działający w internecie poprawili go o 9 procent.

CZYTAJ TEŻ: Niemcy przerzucają się na agentów internetowych

TDA przeanalizował też wyniki finansowe za październik – sprzedaż oferty na zimę 2019/20 wzrosła, a na lato 2020 spadła o 10 procent. W październiku dużo osób zdecydowało się też kupić wycieczki w ostatniej chwili – 10,5 procent wszystkich rezerwacji przypadło jeszcze na wyjazdy z oferty na lato 2019. W sumie dziesiąty miesiąc roku zakończył się 3-procentową zwyżką przychodów.

Analiza rezerwacji na zimę 2019/20 pokazuje, że w październiku biura sprzedały o 1 procent mniej wyjazdów niż przed rokiem, w poprzednim miesiącu o 4 procent mniej. Wycieczki na zimę klienci kupowali przede wszystkim w biurach stacjonarnych, które odnotowały 12-procentowy wzrost sprzedaży takich ofert, dla porównania w biurach internetowych było to 3 procent. Część z tych rezerwacji to pokłosie bankructwa Thomasa Cooka. TDA przypomina, że na ogólnym obrazie zaważyć mogą niewykasowane jeszcze rezerwacje założone wcześniej u tego touroperatora.

ZOBACZ TAKŻE: Niemieccy agenci liczą na last minute

Na razie klienci wstrzymują się z zakupem wycieczek na kolejny sezon letni – wartość rezerwacji jest o 10 procent mniejsza niż przed rokiem. W październiku ze sprzedaży wyjazdów na lato 2020 pochodziło 39,5 procent skumulowanych przychodów. To o 5,7 punktów procentowych mniej niż w poprzednim miesiącu. Analitycy twierdzą, że przyczyną takich zachowań konsumentów może być mniejsze zaufanie do branży będące wynikiem upadku Thomasa Cooka, ale też późniejsze niż zazwyczaj opublikowanie katalogów przez niektórych organizatorów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polska i Ghana rozmawiają o turystyce

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Dawid Lasek dyskutował o rozwoju turystyki z ...

Ryanair – więcej zimowych połączeń z Wrocławia

Na Sycylię, do Neapolu i Edynburga polecą z Wrocławia samoloty Ryanaira. A to jeszcze ...

Betlej: Połączenie agentów się opłaci

Skonsolidowanie się Wakacji.pl z My Travel to dobry ruch biznesowy. Pozwoli agentom turystycznym dotrzeć ...

Dubrownik opodatkuje statki wycieczkowe

Radni zdecydowali, że wprowadzą opłatę dla zagranicznych statków wycieczkowych, które wpływają do tego miasta. ...

Z LOT-em częściej do Ameryki

Od czerwca przyszłego roku LOT zwiększy częstotliwość lotów do Kanady i Stanów Zjednoczonych. Wykorzysta ...

15 pociągów wakacyjnych Polregio

Polregio uruchamia dodatkowe połączenia na ponad 15 trasach do miejscowości turystycznych. Będzie można z ...