Niemieccy agenci turystyczni zakończyli rok na plusie

Fot. Bloomberg

O 2 procent zwiększył się obrót niemieckich agentów turystycznych w zakończonym właśnie roku rozliczeniowym. Ci klasyczni powtórzyli wynik z zeszłego roku, ci działający w internecie poprawili go o 9 procent.

Instytut Travel Data+Analytics (TDA) podsumował rok rozliczeniowy 2018/2019 w Niemczech. Wynika z niego, że agenci zwiększyli obrót o 2 procent, licząc rok do roku. Bilans na koniec sezonu letniego wyniósł plus 1 procent. Sprzedaż w biurach stacjonarnych spadła o 1 procent, w internetowych wzrosła o 7 procent. Na przestrzeni całego roku klasyczni agenci powtórzyli wynik z zeszłego roku, działający w internecie poprawili go o 9 procent.

CZYTAJ TEŻ: Niemcy przerzucają się na agentów internetowych

TDA przeanalizował też wyniki finansowe za październik – sprzedaż oferty na zimę 2019/20 wzrosła, a na lato 2020 spadła o 10 procent. W październiku dużo osób zdecydowało się też kupić wycieczki w ostatniej chwili – 10,5 procent wszystkich rezerwacji przypadło jeszcze na wyjazdy z oferty na lato 2019. W sumie dziesiąty miesiąc roku zakończył się 3-procentową zwyżką przychodów.

Analiza rezerwacji na zimę 2019/20 pokazuje, że w październiku biura sprzedały o 1 procent mniej wyjazdów niż przed rokiem, w poprzednim miesiącu o 4 procent mniej. Wycieczki na zimę klienci kupowali przede wszystkim w biurach stacjonarnych, które odnotowały 12-procentowy wzrost sprzedaży takich ofert, dla porównania w biurach internetowych było to 3 procent. Część z tych rezerwacji to pokłosie bankructwa Thomasa Cooka. TDA przypomina, że na ogólnym obrazie zaważyć mogą niewykasowane jeszcze rezerwacje założone wcześniej u tego touroperatora.

ZOBACZ TAKŻE: Niemieccy agenci liczą na last minute

Na razie klienci wstrzymują się z zakupem wycieczek na kolejny sezon letni – wartość rezerwacji jest o 10 procent mniejsza niż przed rokiem. W październiku ze sprzedaży wyjazdów na lato 2020 pochodziło 39,5 procent skumulowanych przychodów. To o 5,7 punktów procentowych mniej niż w poprzednim miesiącu. Analitycy twierdzą, że przyczyną takich zachowań konsumentów może być mniejsze zaufanie do branży będące wynikiem upadku Thomasa Cooka, ale też późniejsze niż zazwyczaj opublikowanie katalogów przez niektórych organizatorów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Apartamenty we Wrocławiu – TOP 10 aparthoteli w centrum miasta

W 2017 roku do Wrocławia zawitało 5 milionów turystów. Odwiedzający wydali tu wtedy prawie ...

Pafos chce być czynne dla turystów cały rok

O 10 procent więcej miejsc hotelowych będzie dostępnych w cypryjskim Pafos w nadchodzącym okresie ...

Zmowa cenowa izraelskich biur podróży w sprawie wycieczek śladami Holocaustu

Duże izraelskie biura podróży zawyżały ceny wycieczek organizowanych dla młodych Izraelczyków, którzy obowiązkowo mają ...

Do Petersburga z darmową wizą elektroniczną

Rosja wprowadziła wobec 53 krajów, w tym Polski, możliwość uzyskiwania drogą elektroniczną bezpłatnych wiz ...

DER Touristik buduje w Chorwacji

50 milionów euro zainwestuje DER Touristik w budowę swojego pierwszego hotelu w Chorwacji. Czterogwiazdkowy ...

PPL kupił większość udziałów Baltony

Spółka skarbu państwa przejmie 80,68 procent udziałów w Baltonie i ogłosi wezwanie do sprzedaży ...