Studenci zaprojektują salon sprzedaży dla agentów

Fot. Muntzir Mehdi / Pixabay

Niemieckie stowarzyszenie niezależnych agentów turystycznych VUSR stworzy laboratorium, w którym wraz ze studentami zaprojektuje idealny salon sprzedaży. W ten sposób chce pomóc agentom przyciągnąć młodych turystów.

O tym, że tradycyjne biura agencyjne młodym turystom kojarzą się raczej z przestarzałym stylem kupowania wakacji, za granicą mówi się już od co najmniej dwóch lat. Niemieckie stowarzyszenie niezależnych agentów turystycznych VUSR postanowiło działać.

Jak donoszą tamtejsze media branżowe, VUSR z pomocą studentów zarządzania w turystyce Międzynarodowego Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Bad Honnef koło Bonn chce stworzyć laboratorium testowe, w którym powstanie idealny salon sprzedaży atrakcyjny dla młodych klientów.

CZYTAJ TEŻ: Internet to algorytm, a agent turystyczny to doświadczenie

VUSR nie zdradza na tym etapie zbyt wielu szczegółów projektu, zdradza tylko, że wkrótce powstaną dwa takie laboratoria, oba prawdopodobnie w Nadrenii Północnej-Westfalii, niedaleko wspomnianej uczelni pod Bonn. VUSR pozyskał już sponsorów, którzy sfinansują wystrój i zapewnią rozwiązania technologiczne. Prezes organizacji Marija Linnhoff mówi, że to pierwszy projekt tego typu całkowicie niezależny od touroperatorów i kooperatyw.

Organizacja przedstawiła też najważniejsze wyniki badania, w którym udział wzięło 1218 osób. 53 procent z nich nie ukończyło 36 roku życia, a 360 już pracuje w turystyce. Wynika z niego, że młodzi ludzie dużą wagę przywiązują do wystroju. Biura agencyjne są dla nich pod tym względem zbyt tradycyjne. 52 procentom najbardziej odpowiada styl barowo-poczekalniany, z dużymi przestrzeniami, wyraźnymi liniami, innymi słowy ma być miejsko i nowocześnie.

ZOBACZ TAKŻE: Agent turystyczny zmienił się w doradcę

W obsłudze klienta ważne jest wykorzystywanie nowoczesnych technologii. Młodzi chcieliby, aby doradcy przedstawiali im propozycje wyjazdów na tabletach i w aplikacjach, ze zdjęciami i filmami z wakacyjnych miejsc i hoteli. Umowę również życzyliby sobie podpisywać w ten sposób, agent powinien następnie przesłać wszystkie dokumenty drogą elektroniczną. Osoby z tej grupy chcą także móc umówić się przez internet na spotkanie z doradcą lub porozmawiać z nim na czacie.

– Klienci nadal chętnie korzystają z usług biur agencyjnych. Stacjonarna sieć sprzedaży nie jest jednak, zdaniem ankietowanych, potrzebna do zarezerwowania dwutygodniowego urlopu, ale do zorganizowania niezapomnianych wakacyjnych przeżyć – komentuje Linnhoff.

CZYTAJ TEŻ: Agent turystyczny bez przyszłości?

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nocleg w jednej gwiazdce droższy o 15 procent

Średnio o 15,3 procent wzrosły w listopadzie rachunki w hotelach jednogwiazdkowych. W efekcie uśrednione ...

Na wsi najlepiej – rusza druga odsłona konkursu

Do 20 lipca Polska Organizacja Turystyczna czeka na zgłoszenia do konkursu „Na wsi najlepiej ...

Aktorzy pokażą, jak sprzedać wycieczkę

Niemieckie stowarzyszenie DTPS zaprosiło profesjonalnych aktorów na szkolenia z dyrektywy unijnej. Odgrywając scenki, pokażą ...

Tarcza Antykryzysowa punkt po punkcie

Tarcza Antykryzysowa ma ochronić firmy i pracowników przed skutkami epidemii koronawirusa – pod tym ...

EasyJet Holidays wchodzi na rynek

W Wielkiej Brytanii pojawi się nowy touroperator – easyJet Holidays. Na początek zaoferuje ponad ...

Ryanair: Mamy większe koszty, ale i przewozy

Rosnące koszty paliwa i wynagrodzenia pracowników przy zamrożeniu cen biletów zmniejszą w tym roku ...