Niemieccy agenci mają 10 żądań wobec touroperatorów

Agenci oczekują przede wszystkim, że już od pierwszej rezerwacji dostaną 10 procent prowizji i że wysokość wypłaty nie będzie uzależniona od wielkości obrotu – wynika z ankiety przeprowadzonej przez niemiecką kooperatywę agencyjną QTA.

Publikacja: 04.09.2020 07:58

Niemieccy agenci mają 10 żądań wobec touroperatorów

Foto: Fot. AFP

„Tworzyć przyszłość” to hasło kooperatywy QTA (Quality Travel Alliance) zrzeszającej 9,8 tysiąca biur agencyjnych. Organizacja przeprowadziła ostatnio badanie ankietowe, w którym zapytała swoich członków o ich oczekiwania wobec touroperatorów. Dla szefów QTA odpowiedzi stanowią też materiał wyjściowy do rozmów z biurami podróży o dalszej współpracy po zakończeniu pandemii.

Kwestie, które wskazali doradcy, udało się zebrać w 10 punktach. Najważniejszy postulat dotyczy wynagrodzenia – agenci oczekują, że już od pierwszej rezerwacji dostaną 10 procent prowizji, chcieliby również, by wysokość wypłaty nie była uzależniona od wielkości obrotu. Szczególnie ważne są dla nich wyrównania przy bezpłatnej rezygnacji – brak prowizji oznacza, że swoją pracę wykonali za darmo. Biura chciałyby, żeby warunki prowizyjne obowiązywały przez co najmniej dwa lata, bo to ułatwia zaplanowanie biznesu, natomiast wypłata wynagrodzenia powinna następować przy sprzedaży lub najpóźniej po uiszczeniu opłaty przez klienta.

CZYTAJ TEŻ: Niemieccy agenci ocenili covidową współpracę z biurami podróży

Doradcy oczekują też lepszych szkoleń i możliwości współtworzenia oferty – chodzi o to, by touroperatorzy pytali również ich o zdanie i pomysły. QTA chce też poruszyć w rozmowach z organizatorami temat opłat serwisowych za doradztwo i oczekuje, że będą oni wspierać agentów w ich wprowadzaniu. To z kolei nie powinno w żaden sposób wpływać na wysokość prowizji. Wśród postulatów pojawiły się też oferty specjalne dla sieci sprzedaży i łatwiejsza rezerwacja przez system Quality Plus. Szefowie QTA mają nadzieję na konstruktywną dyskusję z touroperatorami i wypracowanie wspólnych rozwiązań.

Badanie, które na zlecenie QTA przeprowadziła w maju firma doradcza Fried & Partner, pokazało, że aktualnie obowiązujące modele prowizyjne nie są możliwe do zrealizowania, a wynagrodzenie nie jest wystarczające. Agenci skarżą się również na brak zapłaty za dodatkową pracę oraz zmiany w zasadach rozliczeń i programach motywacyjnych.

ZOBACZ TAKŻE: Niemieccy agenci: Trzeba zmienić zasady wypłacania prowizji

Do QTA należą sieci i kooperatywy AER Kooperation, Reiseland, RT-Reisen, Schauinsland Reisen Partner (Alpha Reisebüropartner), Schmetterling International i TUI TravelStar. Łączny obrót zrzeszonych w QTA biur agencyjnych to 5,2 miliarda euro.

„Tworzyć przyszłość” to hasło kooperatywy QTA (Quality Travel Alliance) zrzeszającej 9,8 tysiąca biur agencyjnych. Organizacja przeprowadziła ostatnio badanie ankietowe, w którym zapytała swoich członków o ich oczekiwania wobec touroperatorów. Dla szefów QTA odpowiedzi stanowią też materiał wyjściowy do rozmów z biurami podróży o dalszej współpracy po zakończeniu pandemii.

Kwestie, które wskazali doradcy, udało się zebrać w 10 punktach. Najważniejszy postulat dotyczy wynagrodzenia – agenci oczekują, że już od pierwszej rezerwacji dostaną 10 procent prowizji, chcieliby również, by wysokość wypłaty nie była uzależniona od wielkości obrotu. Szczególnie ważne są dla nich wyrównania przy bezpłatnej rezygnacji – brak prowizji oznacza, że swoją pracę wykonali za darmo. Biura chciałyby, żeby warunki prowizyjne obowiązywały przez co najmniej dwa lata, bo to ułatwia zaplanowanie biznesu, natomiast wypłata wynagrodzenia powinna następować przy sprzedaży lub najpóźniej po uiszczeniu opłaty przez klienta.

Biura Podróży
Touroperator skraca tydzień pracy. Chce mieć zadowolonych pracowników
Biura Podróży
Travelplanet.pl zapowiada ekspansję. Ma 100 salonów i zamierza otwierać nowe
Biura Podróży
300 x Wakacje.pl. Największy agent turystyczny otworzył kolejny salon
Biura Podróży
Ceny wakacji w Turcji, Grecji i na Kanarach - w górę. Padły nowe rekordy
Biura Podróży
Strona internetowa Itaki doceniona w konkursie Mobile Trends Awards