CitizenPlane pomoże sprzedać puste miejsca w samolotach

Dotąd touroperatorzy mieli ograniczone możliwości sprzedawania pojedynczych foteli w samolotach, których nie sprzedali w pakietach. My wprowadzimy je do systemów rezerwacyjnych 120 pośredników – obiecuje firma CitizenPlane.

Publikacja: 08.12.2020 12:03

CitizenPlane pomoże sprzedać puste miejsca w samolotach

Foto: Fot. AFP

CitizenPlane (CP) to francuski start-up założony w 2018 roku, oferujący biurom podróży i przewoźnikom lotniczym narzędzie do sprzedaży pojedynczych miejsc w samolotach (w rejsach czarterowych i regularnych), które nie sprzedały się w ramach pakietów i bloków. CP nie sprzedaje ich poprzez własną platformę, ale za pośrednictwem ponad 120 internetowych agencji turystycznych i metawyszukiwarek, z którymi współpracuje, takich jak eSky, Skycanner, Kayak, Kiwi.com czy eDreams. Poprzez ich systemy dostęp do biletów mają indywidualni pasażerowie.

– To rewolucyjne rozwiązanie, bo dotąd touroperatorzy mieli bardzo ograniczone możliwości sprzedawania pojedynczych foteli w samolotach, których nie sprzedali w ramach pakietów – mówi menedżer ds. sprzedaży na Polskę CitizenPlane Michał Wichrowski. – Poza tym dzięki nam mogą współpracować z wieloma pośrednikami bez zawierania z nimi osobnych umów – dodaje.

CP współpracuje już z ponad 250 touroperatorami w ponad 30 krajach, w Polsce między innymi z Itaką, Grecosem, Oasisem Tours czy Wygodą Travel, a w Europie z DER Touristik, FTI czy Sunwebem. Z platformy CP mogą również korzystać przewoźnicy lotniczy (regularni i czarterowi), powiększając liczbę kanałów sprzedaży i docierając do znacznie większej liczby potencjalnych pasażerów – zachęca CitizenPlane. Od początku działalności firma sprzedała ponad 100 tysięcy biletów w ponad 120 krajach.

CZYTAJ TEŻ: Serwis eSky będzie sprzedawał bilety na czartery Rainbowa

Jak to działa? Pierwszym krokiem jest rejestracja na platformie: https://citizenplane.typeform.com/to/bzNBad. – Oferujemy trzy formy współpracy – wyjaśnia Michał Wichrowski. – Touroperator może wprowadzić bilety do systemu, podając w formularzu na naszej platformie, skąd, dokąd i kiedy leci samolot, liczbę miejsc i ich cenę, może też wypełnić arkusz kalkulacyjny Excel, podając te same dane, i przesłać go nam albo zintegrować swój system z naszym. Touroperatorzy preferują dwa pierwsze sposoby, z trzeciego mogą korzystać tylko największe podmioty – dodaje menedżer.

Rejestracja i współpraca są bezpłatne. Firma zarabia na prowizji od sprzedanych biletów, którą dodaje do ceny podanej przez touroperatora (nie zdradza jednak, ile to procent ceny biletu). – Zdarza się, że rywalizujące ze sobą agencje sprzedają bilety nawet taniej niż życzy sobie biuro podróży, dopłacając potem różnicę – mówi Michał Wichrowski.

Jak podaje CP na swojej stronie internetowej, w skali globalnej rocznie pustych pozostaje 20 procent miejsc w samolotach, co daje ponad miliard niesprzedanych biletów.

CitizenPlane (CP) to francuski start-up założony w 2018 roku, oferujący biurom podróży i przewoźnikom lotniczym narzędzie do sprzedaży pojedynczych miejsc w samolotach (w rejsach czarterowych i regularnych), które nie sprzedały się w ramach pakietów i bloków. CP nie sprzedaje ich poprzez własną platformę, ale za pośrednictwem ponad 120 internetowych agencji turystycznych i metawyszukiwarek, z którymi współpracuje, takich jak eSky, Skycanner, Kayak, Kiwi.com czy eDreams. Poprzez ich systemy dostęp do biletów mają indywidualni pasażerowie.

Biura Podróży
Jedno z największych europejskich biur podróży sprzedane za 1 euro
Biura Podróży
Mistrzyni olimpijska ambasadorką turystyki aktwnej w Itace
Biura Podróży
Rekordowa sprzedaż eSky. „Zawdzięczamy ją pakietom dynamicznym”
Biura Podróży
Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biura Podróży
Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?