Raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki obejmuje 47. tydzień tego roku, czyli okres od 20 do 26 listopada*. Według zebranych danych na zakupy do biur podróży wybrało się wtedy o 45,9 procent więcej klientów niż przed rokiem. Zrobili oni o 43,7 procent więcej rezerwacji.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.
Okazuje się, że najmocniej, mocniej nawet niż średnia, wzrosła liczba zakupionych wyjazdów lotniczych – 53,9 procent. Dużo mniejsza, bo 21,4-procentowa, była zwyżka sprzedaży imprez z dojazdem własnym. A najmniejsza – podróży autokarowych, 8,6 procent.
W wyniku skumulowanym dało to 27,8 procent wzrostu nad wynikiem sprzed roku (25,8 procent przed tygodniem). A licząc same wyjazdy lotnicze – 30,54 procent (27,99 procent).