W opublikowanym przez dziennik „Rzeczpospolita” corocznym rankingu marek polskich odnaleźć można, i to wysoko, firmy turystyczne. Podstawowym kryterium wyboru marek była ich polskość rozumiana jako miejsce narodzin znaku towarowego. W rankingu można zatem znaleźć marki należące do kapitału polskiego, ale i mające właścicieli zagranicznych.
Lider polskiej turystyki wyjazdowej, Itaka, zajął miejsce 28. Wartość jego marki oszacowano na 525,5 miliona złotych. W ciągu roku wzrosła ona o 5 procent. Rok temu Itaka zajmowała miejsce 27.
Tuż za nią sklasyfikowano markę biura podróży Rainbow. W tym wypadku autorzy rankingu podnieśli wartość o 95 procent. Dzięki temu Rainbow przesunął się z miejsca 58. na 29.
Pierwszy raz w rankingu znalazła się marka Wezyr Holidays, którą posługuje się spółka Coral Travel Poland. Autorzy umieścili ją na 135 miejscu z wyceną 71,2 miliona złotych.
W sumie w rankingu znalazło się 286 marek. Na pierwszych miejscach są to: Orlen (4713 mln zł), Biedronka (3848 mln zł), PKO BP (2745 mln zł), Play(2459 mln zł) i Plus (2262 mln zł). Tabelę zamykają marki wycenione na 4,1 miliona złotych (Dax Cosmetics i Bakal).