Europosłowie powinni zadbać o turystykę

Niemieckie organizacje branżowe DRV i DTV wykorzystują wybory do Parlamentu Europejskiego, by wskazać, jakie sprawy są ważne dla branży turystycznej i o co posłowie powinni zabiegać w Brukseli

Publikacja: 13.05.2019 07:39

Europosłowie powinni zadbać o turystykę

Foto: Filip Frydrykiewicz

DRV (Deutscher ReiseVerband – odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) i DTV (Deutscher Tourismusverband – organizacja zrzeszająca lokalne i regionalne organizacje turystyczne i lokalne grupy działania) wspólnie napisały list otwarty z okazji wyborów do Parlamentu Europejskiego. W piśmie przedstawiły zarówno powody, dla których warto zadbać o turystykę, jak i najważniejsze problemy, z jakimi boryka się branża.

Zobacz też: „PIT: Za dużo niejasności w ustawie o imprezach turystycznych”.

W Niemczech turystyka przynosi 4 procent PKB, więcej niż przemysł maszynowy i prawie tyle samo, co samochodowy. W zeszłym roku goście – w tym 90 milionów turystów zagranicznych – wykupili w kraju 477 milionów noclegów. Sami Niemcy na urlop w większości wyjeżdżają poza własny kraj. W 2018 roku przeznaczyli na ten cel 80 miliardów euro, łącznie z kwotami wydanymi przed podróżą. Dane te pokazują, jak ważną gałęzią gospodarki jest turystyka. Politycy powinni dbać o nią także na poziomie europejskim.

DRV i DTV wskazują w liście na konkretne działania niezbędne dla poprawnego funkcjonowania branży. Po pierwsze, by móc konkurować, potrzebne są odpowiednie ramy prawne, mowa między innymi o utrzymaniu otwartych granic wprowadzonych przez porozumienie z Schengen.

Kolejna kwestia to zmniejszenie biurokracji – unijna dyrektywa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych obciążyła przedsiębiorców wieloma dodatkowymi obowiązkami, które utrudniają im pracę. Po dokonaniu oceny działania nowego prawa trzeba, zdaniem DRV i DTV, zmienić przepisy, by odbiurokratyzować proces sprzedaży wyjazdów.

Czytaj też: „DRV: Proces sprzedaży do gruntownej przebudowy”.

Organizacje podkreślają również, że kolejne regulacje przysparzają przedsiębiorcom turystycznym nie tylko dodatkowej pracy, ale też kosztów. Żeby nie dopuścić do powstawania nowych przeszkód w prowadzeniu działalności, politycy powinni pozostawać z branżą w stałym kontakcie, a przy tworzeniu przepisów brać pod uwagę, jaki wpływ będą miały przepisy na bieżącą ich pracę. Ważną sprawą jest na przykład plan wprowadzenia przepisów dotyczących pozwów zbiorowych.

Biura Podróży
Join UP!: Koniec ofert dedykowanych. 41 hoteli wraca do wszystkich agentów
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biura Podróży
TUI szuka ludzi do pracy. Ma tysiąc wakatów i propozycję pracy zdalnej
Biura Podróży
Anex: Kończymy z ofertami dedykowanymi. Każdy agent turystyczny tak samo ważny
Biura Podróży
Prezes Wakacje.pl: Naszym drogowskazem potrzeby klientów i zdrowy rynek
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Biura Podróży
Piotr Henicz, Itaka: Jesteśmy bliscy zakończenia współpracy z Wakacje.pl