Thomas Cook chce mieć większą kontrolę nad hotelami

Około 85 procent hoteli marek własnych Thomasa Cooka to franczyzy, a jedynie 15 procent obiektów zarządzanych jest bezpośrednio przez koncern. Firma chce zmienić te proporcje

Publikacja: 11.09.2019 07:14

Thomas Cook chce mieć większą kontrolę nad hotelami

Foto: Materiały prasowe

Pod ośmioma markami należącymi do Thomasa Cooka działa 200 obiektów, które łącznie mają 40 tysięcy pokojów. Są to sieci Sentido, Casa Cook, Cook’s Club, Sunwings, Sunprime, Aldiana, Sunconect i Smartline. Około 85 procent z nich prowadzonych jest na podstawie umów franczyzy, a jedynie 15 procent zarządzanych bezpośrednio przez Cooka.

W rozmowie z niemieckim magazynem branżowym „FVW” dyrektor odpowiedzialny za hotele w koncernie, Enric Noguer, mówi, że firma zamierza zmienić te proporcje. Jego zdaniem – a jest on doświadczonym hotelarzem, zanim w zeszłym roku dołączył do Thomasa Cooka, pracował w Iberostarze i w TUI – dobry układ to 30 procent obiektów własnych i 70 procent franczyzowych. Zbyt wiele hoteli samodzielnych oznaczałoby bowiem konieczność poszerzenia struktur organizacyjnych w firmie.

Zobacz też: „Thomas Cook rozwija sieć hoteli w Hiszpanii”.

Noguer dodaje, że Cook zamierza zwiększyć udział należących do niego touroperatorów w sprzedaży wakacji w tych hotelach. Co prawda około 70 procent z nich dostępnych jest na wyłączność u organizatorów będących częścią koncernu, ale, jak się okazuje, wykorzystują one jedynie 50 procent z 10 milionów nocy sprzedawanych rocznie. Pozostałą część dystrybuują portale typu Booking.com czy Expedia, strony własne obiektów, linia lotnicza Condor i obcy touroperatorzy.

– Oczywiście w niektórych kanałach możemy osiągnąć ceny lepsze niż u organizatorów należących do Thomasa Cooka, ale nie zapewniają nam one obłożenia, jakiego byśmy sobie życzyli przez cały rok. Mogą je zapewnić jedynie biura podróży – mówi Noguer. I dodaje, że obecnie 1,2 miliona z 10 milionów klientów Cooka rocznie zatrzymuje się w hotelach koncernu, a to oznacza, że potencjał rozwoju w tym zakresie jest nadal duży.

Także prezes Thomasa Cooka w Niemczech, Stefanie Berk, jest zainteresowana zwiększeniem tego wskaźnika, bo, jak podkreśla, we własnych obiektach touroperator może realizować swoje pomysły na dobrą ofertę. A doświadczenia wakacyjne w 80 procentach zależą od wrażeń z hotelu.

Odnosząc się do wielkości sieci, Noguer odchodzi od planu swojego poprzednika, zakładającego powiększenie liczby obiektów do około 300, i redukuje ją do 250 w roku 2022.

Zobacz: „Thomas Cook: Cel – 250 hoteli własnych marek”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biura Podróży
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel wspomogło dzieci w Sudanie Południowym
Biura Podróży
Prezes TUI: Polska wzorem naszego przyszłego sukcesu w Europie Wschodniej
Biura Podróży
Ceny w biurach podróży znieruchomiały. Ale tylko pozornie. Duże różnice w górę i w dół
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biura Podróży
TUI zamówił w Enterze samoloty na dwa sezony. W planach ma nowy kurort w Egipcie