„Słoneczne serce”, czyli angielskie „sunny heart”, to logo Thomasa Cooka wprowadzone w okresie pierwszej transformacji prowadzonej przez prezes Harriet Green. Teraz posłuży za nazwę nowego touroperatora, którego założyli byli menedżerowie koncernu.
Jak donosi brytyjski portal branży turystycznej TTG Media, grupa pięciu pracowników Thomasa Cooka jest już gotowa do rozpoczęcia działalności jako Sunny Heart Travel. Firma chce zatrudnić „tak wielu byłych kolegów, jak to tylko będzie możliwe”. Na razie jeszcze formalnie nie pracuje, ale jak informuje Steve Bentzen, prezes Sunny Heart Travel, który w Cooku był menedżerem ds. informatycznych, biuro mogłoby wystartować w tym miesiącu. Wszystko zależy od sytuacji związanej z pandemią koronawirusa. – Jesteśmy gotowi do uruchomienia działalności w momencie, kiedy zaufanie do podróży powróci. Osobiście uważam, że prowadzenie testów na lotnisku mocno się do tego przyczyni – twierdzi Bentzen.
CZYTAJ TEŻ: Thomas Cook powróci w czerwcu
Prezes przyznaje, że twórcy nowej firmy przeszli długą drogę od ogłoszenia upadłości Thomasa Cooka. Nowy touroperator został zbudowany od podstaw, nazwa i logo są już zarejestrowane, jego hasło brzmi „Wspaniałe wakacje zaczynają się z Sunny Heart”. Biuro ma licencję Atol, wydawaną przez brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego, która jest odpowiednikiem polskiej gwarancji ubezpieczeniowej dla organizatora turystyki. Sunny Heart Travel ma oferować szeroką gamę produktów, obejmującą przeloty, zakwaterowanie, objazdówki, rejsy, wycieczki fakultatywne i usługi dodatkowe – można będzie je kupić oddzielnie lub jako pakiet.
Bentzen zapewnia, że jego zespół doskonale orientuje się, jak przebiega proces podejmowania decyzji i zakupu w internecie i właśnie pod kątem tego kanału sprzedaży firma została zbudowana. Dzięki niskim kosztom stałym może zaoferować atrakcyjne ceny przez cały rok, nie tylko poza sezonem. Touroperator planuje też współpracę z siecią agencyjną, ale będzie to możliwe dopiero na drugim etapie rozwoju.