Brytyjscy przedsiębiorcy turystyczni: Piszmy listy do posłów

Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA zachęca przedsiębiorców, by chwycili za pióro i opisali swoją tragiczną sytuację w listach do posłów ze swoich regionów. Powinni prosić też o pomoc finansową.

Publikacja: 29.01.2021 07:41

Brytyjscy przedsiębiorcy turystyczni: Piszmy listy do posłów

Foto: Fot. AFP

Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA wystosowała apel do swoich członków i innych przedsiębiorców turystycznych. Zachęca w nim, by firmy pisały do posłów ze swoich okręgów i informowały ich o ekstremalnie trudnej sytuacji, z jaką się obecnie borykają. Jak podkreśla ABTA, czas jest o tyle ważny, że 3 marca rząd będzie przyjmował budżet na kolejny rok. Organizacja przygotowała nawet wzór listu, w którym domaga się rozszerzenia istniejących programów pomocowych, bo trzeba wziąć pod uwagę ograniczenia, które dotykają branżę turystyczną w sposób szczególny.

CZYTAJ TEŻ: ABTA: Turystyka potrzebuje planu wychodzenia z pandemii

To pomoże im przetrwać kryzys i wyjść z niego na prostą. Kolejny postulat to poszerzenie innych mechanizmów wsparcia, takich jak urlopy dla pracowników, odroczenie zapłaty podatku VAT, ulgi podatkowe i inne, które zapobiegną zapaści finansowej firm. Wiele z nich nie uzyskało w tym roku żadnych przychodów lub tylko minimalne. Trzeci postulat odnosi się do stworzenia planu odbudowy zaufania klientów i wdrożenia środków, które pozwolą prowadzić działalność operacyjną przy kontroli ryzyka.

Wcześniej ABTA wystosowała list do premiera Borisa Johnsona, w którym ponownie prosi o wsparcie finansowe i plan wyjścia z kryzysu dla całego sektora, który konsultowałaby branża turystyczna i eksperci do spraw zdrowia publicznego.

W zeszłym tygodniu koalicja Save Future Travel wysłała swoje pismo do sekretarza transportu Granta Shappsa, w którym podkreśla, że trzeba zastanowić się nad otwarciem turystyki. – W tym tygodniu mija rok od wprowadzenia ograniczeń w podróżowaniu, które na początku pojawiły się w chińskim Wuhan, by następnie, do marca, szybko objąć swoim zasięgiem wszystkie kierunki – mówi dyrektor PR w ABTA Luke Petherbridge. – Turystyka była pierwszym sektorem w Wielkiej Brytanii dotkniętym przez pandemię, a z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że agenci turystyczni i biura podróży najmocniej odczuwają jej skutki – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: Brytyjskie biura podróży: Wyjazdy z nami bezpieczniejsze

Dyrektor przypomina, że przedsiębiorcy ci nie otrzymali pomocy w takim zakresie, jak choćby hotelarze. I choć rozpoczęcie szczepień jest dobrą informacją dla branży, to nie może ona czekać do momentu zaszczepienia wszystkich dorosłych obywateli Wielkiej Brytanii. – Przedsiębiorcy nie mogą sobie pozwolić na stratę kolejnego sezonu letniego – argumentuje. Petherbridge dodaje, że wiele osób chce wrócić do podróżowania choćby po to, by spotkać się ze swoimi bliskimi i przyjaciółmi za granicą.

Brytyjska organizacja branży turystycznej ABTA wystosowała apel do swoich członków i innych przedsiębiorców turystycznych. Zachęca w nim, by firmy pisały do posłów ze swoich okręgów i informowały ich o ekstremalnie trudnej sytuacji, z jaką się obecnie borykają. Jak podkreśla ABTA, czas jest o tyle ważny, że 3 marca rząd będzie przyjmował budżet na kolejny rok. Organizacja przygotowała nawet wzór listu, w którym domaga się rozszerzenia istniejących programów pomocowych, bo trzeba wziąć pod uwagę ograniczenia, które dotykają branżę turystyczną w sposób szczególny.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty