Niemieccy agenci mogą dostać pieniądze za anulowane rezerwacje

Część agentów turystycznych w Niemczech wystawiła touroperatorom rachunki za dodatkową obsługę rezerwacji anulowanych z powodu pandemii covidu-19. Co prawda biura ich nie opłaciły, ale doradcy i tak mają szansę otrzymać te pieniądze.

Publikacja: 01.04.2021 10:46

Niemieccy agenci mogą dostać pieniądze za anulowane rezerwacje

Foto: Fot. Adobe Stock

Niemieccy agenci, zresztą jak i polscy, musieli włożyć dużo dodatkowej pracy przy obsłudze rezerwacji niezrealizowanych z powodu pandemii koronawirusa. Mowa o zmianach terminu wyjazdu, przekonywaniu klientów do przyjęcia vouchera czy anulowaniu zamówień. Za tę dodatkową pracę nie otrzymali wynagrodzenia, co więcej, na razie nie dostali też prowizji za sprzedane wcześniej wycieczki.

Część z nich zdecydowała się na wystawienie touroperatorom dodatkowych rachunków – robiły to głównie biura należące do organizacji branży turystycznej VUSR, która ich do tego namawiała już w marcu i kwietniu zeszłego roku.

CZYTAJ TEŻ: Agenci do touroperatorów: Więcej marchewki, mniej kija

Organizatorzy nie byli skorzy do płacenia, co nie oznacza, że doradcy nie mają szans na otrzymanie tych pieniędzy – informuje niemiecki portal Touristik Aktuell. Jak wynika z wielu ekspertyz zamówionych przez VUSR i opinii prawnej, którą organizacja już złożyła do Ministerstwa Gospodarki, rachunki te można zaliczyć do zewnętrznych kosztów przestoju, które można wpisać do wniosku o pomoc w ramach trzeciej transzy przygotowanej przez niemiecki rząd.

– Touroperatorzy anulowali wyjazdy i apelowali do klientów, by załatwiali sprawy z tym związane przez swoich agentów – mówi adwokat z Berlina Roosbeh Karimi, który przygotował ekspertyzę dla VUSR. – Naszym zdaniem biura podróży dały agentom wyraźne zlecenie, a za zrealizowaną usługę należy im się wynagrodzenie – tłumaczy.

ZOBACZ TAKŻE: Po pandemii klienci wrócą do agentów turystycznych

Z opinii prawnej wynika, że za każdą rezerwację przypada po 79 euro. – Niezapłacone rachunki doradcy podatkowi mogą bez wahania uwzględniać i uzasadniać we wnioskach o pomoc z trzeciej tarczy – twierdzi prezes VUSR Marija Linnhof.

Agenci, którzy wcześniej nie wystawiali faktur, mogą to jeszcze zrobić. Jak tłumaczy prezes, do wniosku można wpisywać koszty przestoju od marca do grudnia zeszłego roku.

Niemieccy agenci, zresztą jak i polscy, musieli włożyć dużo dodatkowej pracy przy obsłudze rezerwacji niezrealizowanych z powodu pandemii koronawirusa. Mowa o zmianach terminu wyjazdu, przekonywaniu klientów do przyjęcia vouchera czy anulowaniu zamówień. Za tę dodatkową pracę nie otrzymali wynagrodzenia, co więcej, na razie nie dostali też prowizji za sprzedane wcześniej wycieczki.

Część z nich zdecydowała się na wystawienie touroperatorom dodatkowych rachunków – robiły to głównie biura należące do organizacji branży turystycznej VUSR, która ich do tego namawiała już w marcu i kwietniu zeszłego roku.

Biura Podróży
Niemiecka gospodarka słabnie. Biura podróży tego nie odczuwają, ale tylko na razie
Biura Podróży
Anex Tour Poland startuje z wyjazdami do dalekich krajów
Biura Podróży
Usługi agentów turystycznych przeżywają renesans. „To jest po prostu wygodne”
Biura Podróży
Exim Tours: Więcej egzotyki - loty do Bahrajnu i Ras al-Chajmy z dwóch miast
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Biura Podróży
Rainbow zamówił w Enterze samoloty na kolejne sezony. W planach dwa nowe kierunki