Ustępują obawy turystów - rezerwują noclegi odważniej i z większym wyprzedzeniem

W turystyce zagranicznej widać odbicie i nie chodzi tylko o tłumy przewijające się przez lotniska. Klienci odważniej rezerwują swoje pobyty – kupują, nawet jeśli warunki nie gwarantują darmowej rezygnacji i zamawiają noclegi wcześniej niż rok temu.

Publikacja: 14.06.2022 10:10

Ustępują obawy turystów - rezerwują noclegi odważniej i z większym wyprzedzeniem

Foto: Andrzej Litwicki

Z analizy DidaTravel, banku miejsc hotelowych, który współpracuje z ponad 23 tysiącami klientów takich jak agenci turystyczni i touroperatorzy, rysuje się coraz bardziej pozytywny obraz rynku turystyki zagranicznej. Jak mówi założyciel i prezes firmy, Rikin Wu, w tym roku można zaobserwować powrót trendów znanych sprzed pandemii - pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.

Czytaj więcej

Ponad połowa Polaków chce w tym roku choć raz wyjechać na wakacje

Podczas gdy od stycznia do maja 2019 roku około 59 procent sprzedaży obejmowało noclegi zamawiane po stawkach bezzwrotnych, to w 2021 roku było to tylko 26 procent. Od początku tego roku wskaźnik ten zwiększył się do 32 procent i rośnie.

Odnosząc się do wyprzedzenia, z jakim zamawiane są usługi, Wu podaje, że od stycznia do kwietnia 2019 roku z wyprzedzeniem od 8 do 30 dni było 32 procent rezerwacji, a powyżej 30 dni 23 procent. W tym samym czasie 2021 roku było to odpowiednio 10 i 2 procent, a obecnie wskaźniki te wynoszą 14 i 7 procent. Co prawda to nadal sporo mniej niż przed pandemią, ale więcej niż w 2021 roku.

Wu potwierdza, że o ile z rozmów z agentami i touroperatorami wynika, że ludzie są chętni do wyjeżdżania i mają większe przekonanie, że ich podróż dojdzie do skutku, o tyle już hotelarze raczej sami starają się kreować popyt, oferując niższe ceny, ale bez możliwości anulowania pobytu.

Założyciel i partner Fitbooktravel, firmy konsultingowej specjalizującej się w dystrybucji noclegów hotelowych, Ernesto Sigg, dodaje, że hotelarze od dawna chcą powrócić do stawek bezzwrotnych, ale dystrybutorzy, do których zaliczają się banki łóżek hotelowych, sprzedawcy hurtowi, platformy udostępniające produkt agentom, itp. niechętnie wracają do dawnych zasad. W dalszym ciągu nie wszystkie zobowiązania wynikające z anulowania podróży w 2020 roku zostały rozwiązane, są więc ostrożniejsi przy podejmowaniu ryzyka. Pojawiają się też wyzwania technologiczne – na początku pandemii problemem było wyłączenie ofert bezzwrotnych, teraz ich przywrócenie nie jest takie proste.

Czytaj więcej

Ranking biur podróży 2022. Na podium TUI, Itaka, Rainbow i Coral Travel

Spencer Hanlon, dyrektor działu podróży w Nium, firmie będącej dostawcą technologii płatniczych dla internetowych agentów turystycznych, linii lotniczych i hoteli w realizacjach płatności B2B, potwierdza, że obecnie obserwuje najniższy poziom anulacji od początku pandemii. W 2021 roku były i takie miesiące, kiedy wskaźnik ten przekroczył 40 procent, ale w tym roku stale spada i wynosi obecnie zaledwie 1,74 procent, co jest porównywalne z 2019 rokiem.

Z analizy DidaTravel, banku miejsc hotelowych, który współpracuje z ponad 23 tysiącami klientów takich jak agenci turystyczni i touroperatorzy, rysuje się coraz bardziej pozytywny obraz rynku turystyki zagranicznej. Jak mówi założyciel i prezes firmy, Rikin Wu, w tym roku można zaobserwować powrót trendów znanych sprzed pandemii - pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur.

Podczas gdy od stycznia do maja 2019 roku około 59 procent sprzedaży obejmowało noclegi zamawiane po stawkach bezzwrotnych, to w 2021 roku było to tylko 26 procent. Od początku tego roku wskaźnik ten zwiększył się do 32 procent i rośnie.

Popularne Trendy
Unia Europejska: Certyfikaty covidowe mogą się jeszcze przydać. Przedłużmy je
Biura Podróży
Starway World Best Hotels - Coral Travel wybrał najlepsze hotele 2021 roku
Biura Podróży
Traveldata: Ochłodzenie wakacyjnych cen - cztery kierunki w dół, jeden w górę
Nowe Trendy
Abu Zabi chce turystów przez cały rok. Oferuje im Letni Paszport
Nowe Trendy
Hiszpania: Nie zjadłeś wszystkiego w restauracji? Zabierz do domu, bo grozi kara