RateHawk, platforma B2B do rezerwacji hoteli, lotów i przejazdów, zapytała profesjonalistów z branży turystycznej z Europy, Ameryki Północnej i Łacińskiej, Azji i krajów nad Zatoką Perską o motywacje, które skłaniają ich do podejmowania, a następnie kontynuowania pracy w turystyce, także o doświadczenia, jakie z niej wynoszą. Przyjrzała się również strukturze firm turystycznych.
42 procent respondentów deklaruje ponad 15-letnie doświadczenie w pracy, co świadczy, że specjaliści ds. podróży są wierni obranej ścieżce zawodowej – uważają autorzy badania. Tendencja ta jest szczególnie widoczna w Europie (średnio 51 procent), zwłaszcza we Włoszech (68 procent), w Niemczech (64 procent) i Hiszpanii (52 procent).
18 procent respondentów niedawno weszło do branży i ma od roku do trzech lat doświadczenia. W niektórych regionach odsetek debiutantów jest nieco większy – na przykład w Ameryce Łacińskiej wynosi 25 procent, a w Ameryce Północnej 23 procent.
25 procent ankietowanych pracuje w branży od czterech do 10 lat, a 15 procent ma od 11 do 15 lat doświadczenia.
Czytaj więcej
Niemieckie Ministerstwo Sprawiedliwości zatwierdziło stopniowe zmniejszanie składek na rzecz Niem...