Brak pracowników to dziś jeden z największych problemów branży turystycznej w Wielkiej Brytanii. Dlatego ważne jest rozwijanie automatyzacj i technologii bezdotykowych - przekonywała w czasie konferencji organizowanej przez magazyn branży turystycznej „Travolution” prezes Expedia for Business Ariane Gorin.
Jak mówiła, hotelarze na Wyspach prowadzący luksusowe obiekty skarżą się, że muszą ograniczać liczbę gości, żeby nie obniżać jakości obsługi. Menedżerowie obiektów niższej kategorii co prawda działają na pełnych obrotach, ale sami muszą pomagać w sprzątaniu pokojów.
- Przed nadejściem covidu w hotelarstwie pracowało 525 tysięcy ludzi, co przekładało się na 12 procent całego zatrudnienia w kraju – przypomina Gorin. - Ponieważ wielu odeszło z branży w szczycie pandemii, teraz stanowią tylko 4 procent zatrudnionych.
Czytaj więcej
Użytkownicy aplikacji Revolut będą mogli korzystać z nowej funkcji do rezerwowania noclegów pod nazwą Stays.
- Jeden z hotelarzy prowadzący obiekt w centrum Londynu powiedział mi, że mają „pokój narad wojennych”, w którym decydują o przekierowaniu pracowników do odpowiednich działów, by zapewnić poziom obsługi zgodny z oczekiwaniami gości – dodaje.