Expedia: Technologia pomoże hotelarzom uporać się z brakiem pracowników

Automatyzacja i technologia bezdotykowa pomogą uporać się hotelarzom z brakiem pracowników – przekonuje Expedia. Platforma rozwija też narzędzia do zarządzania rezerwacjami i sprzedaży, bo to pomoże utrzymać jakość usług.

Publikacja: 29.10.2021 02:52

Expedia: Technologia pomoże hotelarzom uporać się z brakiem pracowników

Foto: Bloomberg

Brak pracowników to dziś jeden z największych problemów branży turystycznej w Wielkiej Brytanii. Dlatego ważne jest rozwijanie automatyzacj i technologii bezdotykowych - przekonywała w czasie konferencji organizowanej przez magazyn branży turystycznej „Travolution” prezes Expedia for Business Ariane Gorin.

Jak mówiła, hotelarze na Wyspach prowadzący luksusowe obiekty skarżą się, że muszą ograniczać liczbę gości, żeby nie obniżać jakości obsługi. Menedżerowie obiektów niższej kategorii co prawda działają na pełnych obrotach, ale sami muszą pomagać w sprzątaniu pokojów.

- Przed nadejściem covidu w hotelarstwie pracowało 525 tysięcy ludzi, co przekładało się na 12 procent całego zatrudnienia w kraju – przypomina Gorin. - Ponieważ wielu odeszło z branży w szczycie pandemii, teraz stanowią tylko 4 procent zatrudnionych.

Czytaj więcej

Specjalista od finansów wchodzi na rynek rezerwacji noclegów

- Jeden z hotelarzy prowadzący obiekt w centrum Londynu powiedział mi, że mają „pokój narad wojennych”, w którym decydują o przekierowaniu pracowników do odpowiednich działów, by zapewnić poziom obsługi zgodny z oczekiwaniami gości – dodaje.

Podkreśla, że jeszcze nigdy nie słyszała żeby hotelarze w pełni świadomie decydowali się na ograniczenie działalności, choć trzeba podkreślić, że ci, którzy tak robią, mogą podnieść ceny, by skompensować sobie braki w obłożeniu.

Jej zdaniem podejście typu „wszystkie ręce na pokład” w działających hotelach nie jest dobre, bo skutkiem tego są reklamacje. - Jeśli chcemy zapewnić gościom wspaniałe wspomnienia, musimy przywrócić poprzedni poziom zatrudnienia – wskazuje.

Jednocześnie Expedia pracuje ze swoimi partnerami nad rozwiązaniami samoobsługowymi. - Dodaliśmy opcję automatycznej rezygnacji, inwestujemy w platformę wirtualnego agenta. Linie lotnicze i wypożyczalnie samochodów robią wiele innych rzeczy, by umożliwić bezdotykową obsługę – podkreśla i dodaje, że wykorzystanie nowoczesnych technologii można też zaobserwować w segmencie zakwaterowania – hotele umożliwiają otwieranie pokojów bez klucza. Gorin podkreśla, że przez covid wiele rzeczy, o których branża dyskutowała latami, stały się zwyczajnie koniecznością.

Brak pracowników to dziś jeden z największych problemów branży turystycznej w Wielkiej Brytanii. Dlatego ważne jest rozwijanie automatyzacj i technologii bezdotykowych - przekonywała w czasie konferencji organizowanej przez magazyn branży turystycznej „Travolution” prezes Expedia for Business Ariane Gorin.

Jak mówiła, hotelarze na Wyspach prowadzący luksusowe obiekty skarżą się, że muszą ograniczać liczbę gości, żeby nie obniżać jakości obsługi. Menedżerowie obiektów niższej kategorii co prawda działają na pełnych obrotach, ale sami muszą pomagać w sprzątaniu pokojów.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze oceniają, że październik był stabilny, ale listopad zapowiada się słabo
Hotele
Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników
Hotele
Grecka Grupa Mitsis zainwestuje ćwierć miliarda euro w odnowienie swoich hoteli
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Hotele
Prezes HOTREC: Atutem europejskiego hotelarstwa są tradycja i gościnność. Warto się ich trzymać