Jak pisze IGHP w komunikacie, "wyniki hoteli w październiku były satysfakcjonujące, ale wyraźnie słabsze od wrześniowych, a także od tych uzyskanych w październiku 2022 roku". Inny wniosek z ankiet, na które odpowiadali hotelarze to ten, że pogłębiła się różnica w wynikach hoteli biznesowych i obiektów wypoczynkowych.
W hotelach październik gorszy od września
Z wszystkich hoteli, które odpowiedziały na pytania IGHP obiektów z frekwencją poniżej 30 procent było 9 procent, a obłożenie powyżej 50 procent zanotowało 65 procent (17 punktów procentowych mniej niż we wrześniu. W tej drugiej grupie 30 procent mogło pochwalić się obłożeniem 70-procentowym (też o 17 punktów procentowych mniejszym niż miesiąc wcześniej).
Czytaj więcej
We wrześniu osiem na 10 hoteli odnotowało obłożenie powyżej 50 procent, z czego prawie połowa powyżej 70 procent - wynika z badania Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Frekwencja były również lepsza od tej sprzed roku.
W kategorii hoteli biznesowych 71 procent uzyskało obłożenie powyżej 50 procent, w tym 29 procent powyżej 70 procent. To wyniki o kilkanaście punktów procentowych słabsze niż we wrześniu. Frekwencji 30 procent nie osiągnęło 4 procent hoteli – wyjaśnia IGHP.
Z kolei wśród obiektów wypoczynkowych obłożenie było "wyraźnie niższe" niż miesiąc temu - 58 procent przekroczyło frekwencję 50 procent, w tym 18 procent z obłożeniem powyżej 70 procent. Frekwencję poniżej 30 procent zanotowało 18 procent obiektów.