Wyniki września były na bardzo dobrym poziomie - pisze Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego w podsumowaniu najnowszej ankiety, jaką prowadzi co miesiąc wśród hotelarzy.
Hotele biznesowe uzyskały lepsze rezultaty niż w przedwakacyjnym czerwcu, natomiast obiekty wypoczynkowe utrzymały wysoką frekwencję, niewiele odbiegającą od tej z wakacji. Łącznie hotele z frekwencją poniżej 30 procent stanowiły tylko 3 procent ogółu ankietowanych obiektów, a obłożenie powyżej 50 procent zanotowało 82 procent hoteli, w tym 47 procent obiektów powyżej 70 procent.
89 procent hoteli biznesowych uzyskało obłożenie powyżej 50 procent, w tym 55 procent odnotowało frekwencję powyżej 70 procent. To wyniki o kilkanaście pp. lepsze niż w czerwcu. Frekwencji 30 procent nie osiągnęło tylko 2 procent hoteli.
82 procent obiektów wypoczynkowych przekroczyło frekwencję 50 procent, w tym niemal połowa (48 procent) zanotowała obłożenie powyżej 70 procent. Frekwencję poniżej 30 procent zanotowało tylko 4 procent hoteli.
We wrześniu cudzoziemcy stanowili dla całej grupy ankietowanych 25 procent gości. Hotele biznesowe zanotowały wskaźnik 27 procent, a obiekty wypoczynkowe 24 procent.