Wizz Air połączy Arabię Saudyjską z Europą. Z lotów z Kataru do Rosji rezygnuje

Wizz Air kontynuuje ekspansję na Bliskim Wschodzie. Od grudnia zamierza otworzyć dwadzieścia połączeń z Arabii Saudyjskiej do Europy.

Publikacja: 26.08.2022 01:43

Wizz Air określa rynek Arabii Saudyjski jako strategicznych dla siebie

Wizz Air określa rynek Arabii Saudyjski jako strategicznych dla siebie

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak zapowiedział na konferencji w Rijadzie prezes József Váradi, węgierski przewoźnik uruchomi dwadzieścia nowych tras z największych miast Arabii Saudyjskiej, Rijadu, Dżuddy i Dammanu, do popularnych miast europejskich, w tym do Budapesztu, Bukaresztu, Mediolanu, Larnaki, Wiednia, Neapolu, Rzymu i Wenecji. W sumie planuje sprzedać milion miejsc w samolotach na tych trasach.

Czytaj więcej

Wizz Air pod lupą węgierskiego rządu. Podejrzany o łamanie praw pasażerów

Váradi przekonywał, że jego linia lotnicza zamierza wzmocnić sektor turystyczny Arabii Saudyjskiej, podpisała na to umowę. - Postrzegamy Królestwo Arabii Saudyjskiej jako rynek strategiczny dla nas - mówił.

Dyrektor programu służącego wzmocnieniu turystyki saudyjskiej, The Air Connectivity Program, Khalil Lamrabet, ujawnił, że połączeń Wizz Aira z jego krajem będzie więcej, kolejne są negocjowane.

Bloomberg przypomina, że już w czerwcu Arabia Saudyjska zapowiedziała, że będzie zachęcać linie lotnicze do otwierania połączeń do tego kraju, żeby pobudzić ruch turystyczny. Królestwo planuje osiągnięcie do 2030 roku 100 milionów przyjazdów rocznie.

Sam Varadi powiedział, że spodziewa się, że po bardzo dobrym sezonie letnim, kiedy jego linia uzyskała 130 procent liczby pasażerów sprzed pandemii, popyt na podróże lotnicze utrzyma się na takim samym poziomie. - Nie widzimy wcale presji inflacyjnej na popyt i zniechęcenia ludzi do podróżowania. Popyt pozostaje silny i to jest bardzo zachęcające - ocenił.

Czytaj więcej

Arabia Saudyjska otwiera się na turystów

Wizz Air otworzył w zeszłym roku spółkę w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i lata jako Wizz Air Abu Dhabi do Europy z Abu Zabi. W zeszłym tygodniu zapowiedział, że ponownie uruchomi zawieszone po agresji Rosji na Ukrainę loty z ZEA do Rosji. Po kilku dniach wycofał się jednak z tego zamiaru. Tłumaczył, że to ze względu na ograniczenia łańcucha dostaw. Tymczasem jednak wystraszył się prawdopodobnie ostrej krytyki, jaką jego zapowiedź wywołała ze względu na sankcje, jakimi objęta jest - również jeśli chodzi o ruch lotniczy - Rosja.

Jak zapowiedział na konferencji w Rijadzie prezes József Váradi, węgierski przewoźnik uruchomi dwadzieścia nowych tras z największych miast Arabii Saudyjskiej, Rijadu, Dżuddy i Dammanu, do popularnych miast europejskich, w tym do Budapesztu, Bukaresztu, Mediolanu, Larnaki, Wiednia, Neapolu, Rzymu i Wenecji. W sumie planuje sprzedać milion miejsc w samolotach na tych trasach.

Váradi przekonywał, że jego linia lotnicza zamierza wzmocnić sektor turystyczny Arabii Saudyjskiej, podpisała na to umowę. - Postrzegamy Królestwo Arabii Saudyjskiej jako rynek strategiczny dla nas - mówił.

Linie Lotnicze
Ryanair bezprawnie kazał płacić za bagaż podręczny. "To może go kosztować 10 mld euro"
Linie Lotnicze
Szwecja znosi podatek lotniczy. Rząd: Szkodzi naszemu lotnictwu
Linie Lotnicze
Prezes Ryanaira zmienia zdanie w sprawie pakietów wakacyjnych. „Nie wykluczam”
Linie Lotnicze
Chińczycy dają lepsze ceny biletów lotniczych. Brukseli przestaje się to podobać
Linie Lotnicze
Roczne karnety Wizz Aira wyprzedały się na pniu. Przewoźnik chce dorzucić więcej