KLM - 155 kierunków na lato i więcej lotów do Amsterdamu z Polski

155 kierunków, w tym 63 trasy międzykontynentalne i 92 miasta w Europie. W tym więcej lotów z Krakowa, Gdańska i Wrocławia - KLM ogłosił swoje plany na zbliżający się letni sezon lotów.

Publikacja: 26.02.2024 23:27

Przewoźnik sugeruje w komunikacie, że może mógłby latać więcej, ale nie ma tylu samolotów i załóg

Przewoźnik sugeruje w komunikacie, że może mógłby latać więcej, ale nie ma tylu samolotów i załóg

Foto: KLM

W tym roku nowy rozkład obowiązuje od 31 marca do 26 października. Linia planuje zaoferować wtedy o około 7 procent więcej miejsc w samolotach niż w lecie zeszłego roku. Prawie tyle, ile przed pandemią – czytamy w jej komunikacie.

KLM planuje zwiększyć częstotliwość połączeń na wybranych trasach międzykontynentalnych. Linia zaoferuje więcej lotów do Dżakarty w ramach rejsów łączonych z Kuala Lumpur i do Denpasar na Bali z lądowaniem w Singapurze. Wznowi bezpośrednie loty z Amsterdamu do Osaki i codzienne połączenie do Tokio na lotnisko Narita. Dodatkowo zwiększy liczbę przelotów do Tajpej, Hongkongu, Montrealu, Toronto i Los Angeles.

Obecnie podaż miejsc na trasach KLM do Ameryki Północnej jest większa niż w 2019 roku.

Czytaj więcej

Ryanair: Lotnisko w Modlinie straci nasze kolejne połączenia

Tyle polecą, na ile pozwoli liczba samolotów i załóg

Stopniowe zwiększanie liczby lotów na wybranych trasach jest częścią procesu, w ramach którego KLM dostosowuje swoją siatkę połączeń do wymogów rynku, w miarę możliwości, jakie daje mu liczba samolotów i załóg - zastrzega.

Kolejne zmiany planowane przez przewoźnika w sezonie wiosna-lato 2024 obejmują wznowienie lotów do Tel Awiwu od 1 kwietnia. Do co najmniej 19 maja połączenie to będzie odbywało się z międzylądowaniem w Larnace na Cyprze. „KLM uzależnia swoje operacje od warunków bezpieczeństwa w regionie i uważnie monitoruje sytuację pod tym względem” - czytamy sugestię odnoszącą się do sytuacji Strefie Gazy.

Więcej lotów z Polski do Amsterdamu

Linia zapowiada też inwestowanie w swoją europejską siatkę połączeń, gdzie chce zwiększyć liczbę lotów w wybranych krajach. Ma między innymi plany dotyczące Polski - w porównaniu z ubiegłorocznym latem, będzie więcej lotów do Amsterdamu z portów regionalnych, zwłaszcza z Krakowa, Wrocławia i Gdańska.

Ze stolicy Małopolski KLM zaplanował od trzech do czterech lotów dziennie, z Wrocławia – podobnie jak w sezonie zimowym - będą realizowane dwa połączenia dziennie, a podróżni z Gdańska będą mieli do dyspozycji cztery loty dziennie (wiosną do końca czerwca, we wrześniu i w październiku) oraz trzy loty dziennie w czasie wakacji, w lipcu i sierpniu.

Ponadto KLM będzie latał średnio cztery razy dziennie z Warszawy, a z Poznania – podobnie jak zimą – zaoferuje codzienne połączenie z Amsterdamem.

Pozostając w Europie, w letnim rozkładzie KLM przybędzie lotów na trasach z Amsterdamu do Edynburga, Newcastle, Glasgow, Southampton, Pragi, Bolonii, Florencji i Genui. Linia zaoferuje też codzienne połączenia do Billund, Stavanger, Nicei i pozostawi w rozkładzie otworzoną w październiku trasę do Marsylii.

W tym roku nowy rozkład obowiązuje od 31 marca do 26 października. Linia planuje zaoferować wtedy o około 7 procent więcej miejsc w samolotach niż w lecie zeszłego roku. Prawie tyle, ile przed pandemią – czytamy w jej komunikacie.

KLM planuje zwiększyć częstotliwość połączeń na wybranych trasach międzykontynentalnych. Linia zaoferuje więcej lotów do Dżakarty w ramach rejsów łączonych z Kuala Lumpur i do Denpasar na Bali z lądowaniem w Singapurze. Wznowi bezpośrednie loty z Amsterdamu do Osaki i codzienne połączenie do Tokio na lotnisko Narita. Dodatkowo zwiększy liczbę przelotów do Tajpej, Hongkongu, Montrealu, Toronto i Los Angeles.

Linie Lotnicze
Prezes Emirates: Nasza reakcja na ulewy daleka od doskonałości. Przepraszam
Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej