W 2022 roku gdańskie lotnisko obsłużyło 4,57 miliona pasażerów. To ponad 112 procent więcej niż w roku 2021 i o 14,9 procent mniej niż w rekordowym roku 2019, kiedy z lotniska skorzystało prawie 5,4 miliona osób.

Najwięcej pasażerów było w lipcu 2022 roku, prawie 568 tysięcy, i był to rekordowy miesiąc w historii gdańskiego lotniska.

Port Lotniczy Gdańsk w 2022 wypracował prawie 22,8 miliona złotych zysku netto. To duży skok w porównaniu z 2021 roku, kiedy zanotował 2,4 miliona złotych straty.

Port Lotniczy Gdańsk

- Za nami bardzo dobry rok. Ruch lotniczy wrócił do 85 procent tego z rekordowego roku 2019. To pokazuje, że ani wojna w Ukrainie, ani inflacja nie przestraszyły naszych klientów – mówi cytowany w komunikacie lotniska jego prezes Tomasz Kloskowski. – Jestem przekonany, że przed nami rekordowy 2023 rok i będziemy mieli najwięcej pasażerów w historii naszego lotniska.

- 23 miliony złotych zysku to świetna wiadomość dla spółki, jej właścicieli i pracowników, bo firma nadal może się rozwijać – dodaje.

W 2022 roku najczęściej wybierane przez pasażerów kierunki lotów z Gdańska to: Londyn (384 383), Oslo (329 716) i Sztokholm (267 551). W lotach czarterowych największą popularnością cieszyły się Turcja, Grecja i Egipt.

Liderem w przewozach regularnych pasażerów w 2022 roku był Ryanair z udziałem 41,2 procent w przewozach pasażerskich. Tuż za nim uplasował się Wizz Air – 39,4 procent. Pozostałe loty obsługiwały: LOT, Lufthansa, KLM, Norwegian, SAS, Finnair, Eurowings

i Swiss.

W 2022 roku na gdańskim lotnisku było w sumie 43 987 operacji lotniczych, o 50,1 procent więcej niż w 2021 i tylko o 10 procent mniej niż w 2019 roku.

Realizowana zimowa siatka połączeń

W sezonie zimowym z gdańskiego lotniska lata siedem linii lotniczych, na 55 lotnisk, do 17 krajów. W siatce jest 65 połączeń.

Ryanair: Aarhus, Alicante, Billund, Birmingham, Bristol, Cork, Dublin, Edynburg, Goeteborg, Hamburg, Kopenhaga, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Lublin, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Newcastle, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Sztokholm-Arlanda, Vaxjo, Walencja, Wenecja, Wiedeń, Wrocław; Wizz Air: Aberdeen, Alesund, Barcelona El-Prat, Bergen, Dortmund, Edynburg, Eindhoven, Goeteborg, Hamburg, Haugesund, Kolonia-Bonn, Kutaisi, Larnaka, Leeds-Bradford, Liverpool, Londyn-Luton, Malaga, Malmo, Mediolan-Bergamo, Oslo-Gardermoen, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais, Rejkiawik-Keflavik, Stavanger, Sztokholm-Skavsta, Tromso, Trondheim, Turku, Werona; Lufthansa Frankfurt, Monachium; Norwegian Bergen, Oslo-Gardermoen; LOT: Warszawa; KLM: Amsterdam; SAS: Kopenhaga.

Czytaj więcej

Lotnisko Katowice: Już tylko kilka procent brakuje nam do wyniku sprzed pandemii

Planowana letnia siatka połączeń

W sezonie wiosenno-letnim liczba połączeń z Gdańska zwiększy się do co najmniej 85. Obecnie wiadomo, że w siatce letniej, która zacznie obowiązywać 26 marca 2023 roku, będą 42 kierunki linii lotniczej Ryanair, 34 kierunki Wizz Aira i 9 kierunków pozostałych siedmiu linii lotniczych.

Ryanair: Aarhus, Alicante, Barcelona-El Prat, Belfast, Billund, Birmingham, Bristol, Burgas, Chania/Kreta, Cork, Dublin, Edynburg, Goeteborg, Hamburg, Kopenhaga, Korfu, Kraków, Leeds-Bradford, Londyn-Stansted, Lublin, Malaga, Malta, Manchester, Mediolan-Bergamo, Neapol, Newcastle, Oslo-Torp, Pafos, Paryż-Beauvais, Piza, Podgorica, Praga, Ryga, Rzym, Santoryn, Sztokholm-Arlanda, Vaxjo, Walencja, Wenecja, Wilno, Wrocław, Zadar; Wizz Air: Aberdeen, Alesund, Barcelona El-Prat, Bergen, Burgas, Dortmund, Edynburg, Eindhoven, Goeteborg, Hamburg, Haugesund, Heraklion, Kolonia-Bonn, Kutaisi, Larnaka, Leeds-Bradford, Liverpool, Londyn-Luton, Malaga, Malmo, Narwik, Oslo-Gardermoen, Oslo-Torp, Paryż-Beauvais, Rejkiawik-Keflavik, Santoryn, Skelleftea, Split, Stavanger, Sztokholm-Skavsta, Tirana, Tromso, Trondheim, Turku; Lufthansa: Frankfurt, Monachium; Norwegian: Bergen, Oslo-Gardermoen; LOT: Warszawa; KLM: Amsterdam; SAS: Kopenhaga;  Swiss Zurych; Eurowings Dusseldorf.