- Chcemy w ten sposób osiągnąć trzy cele. Pierwszy z nich to zdecydowane podwyższenie standardu oferowanej infrastruktury parkingowej. Po drugie zależy nam, żeby liczba miejsc dostępnych na naszych parkingach nadążała za prognozowanym rosnącym ruchem pasażerskim, a także coraz większą liczbą pracowników zatrudnionych na terenie portu. Po trzecie chcemy wybudować odpowiednio większą liczbę miejsc parkingowych, żeby przygotować się na zamknięcie parkingu P2, na terenie którego powstanie nowy terminal pasażerski, nowy układ drogowy ze strefę Kiss & Fly oraz parking wielopoziomowy - wyjaśnia Tomasik.
GTL realizuje w Katowice Airport program inwestycyjny, który obejmuje kilkanaście projektów infrastrukturalnych o łącznej wartości około 1,5 miliarda złotych. Najważniejszym zadaniem jest budowa głównego terminalu pasażerskiego o powierzchni około 50 tysięcy metrów kwadratowych. Obiekt będzie wyposażony w rękawy i połączony tunelem ze stacją kolejową Pyrzowice Lotnisko. Łączyć będzie funkcje przylotowe i wylotowe. Realizacja tej inwestycji umożliwi utrzymanie odpowiedniego standardu obsługi pasażerów w kontekście prognozowanego rosnącego ruchu pasażerskiego.
Program przewiduje również budowę czwartego hangaru do obsługi technicznej samolotów i drugiego terminalu cargo. W planach jest także budowa nowej strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej. Obecnie na katowickim lotnisku trwa budowa multimodalnego węzła do przeładunku towarów i paliw.
W 2023 roku z siatki połączeń katowickiego lotniska skorzystało rekordowe 5,6 miliona pasażerów. Prognoza na 2024 rok zakłada obsłużenie ponad 6,2 miliona podróżnych, co będzie najlepszym wynikiem w historii portu.