Portale Reise vor9, Counter vor9 i Hotel vor9 zapytały pracowników turystyki, jak sami postrzegają swoją branżę. Ankieta nosiła tytuł „Jaki jest wizerunek branży”.

Okazuje się, że 60 procent pytanych stwierdziło, że linie lotnicze są egoistyczne. Taką samą opinię na temat touroperatorów miało 24 procent respondentów. W wypadku armatorów statków wycieczkowych i hoteli zazwyczaj pojawiały się określenia „niepewni” i „pragmatyczni”, a przy agentach „bezradni”.

CZYTAJ TEŻ: Niemcy: Trzeba powoli odmrażać turystykę

Podobnie rozkładają się odpowiedzi na pytanie o jakość obsługi. 75 procent osób mówi, że przewoźnicy źle wykonują swoją pracę. Jeśliby wziąć pod uwagę tylko opinie sieci sprzedaży, negatywną notę wystawia nawet 84 procent pytanych. O niskiej jakości usług touroperatorów mówi 36 procent uczestników ankiety, ale już 44 procent agentów. W wypadku statków wycieczkowych zazwyczaj pada odpowiedź „tak sobie”, hotele przez jedną połowę pytanych oceniane są pod tym względem dobrze, przez drugą bardzo dobrze.

Jeśli zaś chodzi o agentów najczęściej pojawia się nota dobra i bardzo dobra (w sumie 90 procent odpowiedzi). Ponieważ większość uczestników analizy to właśnie agenci turystyczni, jej autorzy sprawdzili, jak biura oceniane są przez przedstawicieli innych segmentów branży. Okazuje się, że o dobrej lub bardzo dobrej jakości obsługi mówi 77 procent pytanych.

ZOBACZ TAKŻE: Nastroje niemieckich agentów turystycznych złe jak nigdy dotąd

Na pytanie „w jakim stopniu w czasach kryzysu wywołanego koronawirusem branża idzie klientom na rękę”, 88 procent pytanych odpowiedziało, że linie lotnicze raczej rzadko lub wcale tego nie robią, dla touroperatorów ocena „bardzo sprzyjający” i „raczej sprzyjający” zyskały mniej więcej równą liczbę głosów co „raczej mało sprzyjający” i „niesprzyjający”. Hotele natomiast w 73 procentach są określane jako firmy, które wykazują się zrozumieniem.

W ankiecie, którą przeprowadzono 29 maja, udział wzięło 976 osób, z czego prawie 60 procent to przedstawiciele sieci sprzedaży.