15 czerwca ruszyła kampania Stołecznego Biura Turystyki przy Urzędzie m.st. Warszawy, która ma zachęcić krajowych turystów do odwiedzania stolicy i odkrywania jej mniej znanych zakątków – zawiadamia biuro w komunikacie. Bodźcem do jej przeprowadzenia było najnowsze badanie wizerunku miasta, z którego wynika, że Warszawa kojarzy się Polakom głównie z hasłami „stolica” i „Pałac Kultury i Nauki”.
CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy: Warszawa lepsza (tańsza) od Krakowa
Kampania będzie się toczyć przez pięć tygodni na instagramowych i facebookowych profilach biura go2warsaw i jego stronie internetowej warsawtour.pl. Jej ideą jest pokazanie atrakcji spoza listy „top10”, na której figurują Stare Miasto, Łazienki Królewskie, Pałac Kultury i Nauki, pałac królewski w Wilanowie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Narodowe, Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Fryderyka Chopina i bulwary nad Wisłą.
– Główne atrakcje bronią się same. Oczywiście również je promujemy, jednak w tej kampanii chcemy się skoncentrować na nieznanych szerzej miejscach poza ścisłym centrum Warszawy, odwiedzanych wprawdzie przez mieszkańców, ale już nie przez turystów – mówi główny specjalista działu promocji turystyki Stołecznego Biura Turystyki Dorota Huk-Królikowska.
Wśród takich atrakcji znajdą się między innymi praski, dziki brzeg Wisły, parki dzielnicowe, ścieżki rowerowe, niszowe muzea czy lokale gastronomiczne serwujące lokalne specjały. Warszawę można też odkrywać szlakiem stołecznych legend, syrenek czy podwórkowych kapliczek – głosi komunikat. Zbyt wielu szczegółów biuro nie chce jednak zdradzać.