Niemcy: Jesteśmy w czołówce rankingu turystycznych celów

Na początku 2021 roku Niemcy zajmowały drugie miejsce, po Hiszpanii, w światowym rankingu celów podróży turystycznych – donosi Niemiecka Centrala Turystyki.

Publikacja: 11.03.2021 12:24

Niemcy: Jesteśmy w czołówce rankingu turystycznych celów

Foto: Got. Francesco Carovillano / DZT

Chęć podróżowania w tym roku deklaruje więcej osób na świecie niż w roku 2020 – wynika z analizy Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) opracowanej na podstawie najnowszych badań IPK International dotyczących wpływu pandemii na turystykę międzynarodową i nastroje konsumentów – informuje DZT w komunikacie.

Wyjazd za granicę miało w planie 62 procent ankietowanych w styczniu, podczas gdy w maju zeszłego roku wyjechać chciała połowa. Są to przede wszystkim millenialsi, pokolenie X oraz osoby o wyższych dochodach i wykształcone.

Chęć wyjazdu najsilniejsza jest w Europie – deklaruje ją 72 procent mieszkańców tego kontynentu, na drugim miejscu jest Ameryka Północna – 53 procent, a na trzecim Azja – 41 procent.

CZYTAJ TEŻ: Niemcy: Turystyka przyjazdowa będzie zdrowieć do 2024 roku

Na początku 2021 roku Niemcy zajmowały drugie miejsce, po Hiszpanii, w światowym rankingu celów podróży turystycznych. Kolejne miejsca zajęły Włochy, Francja i Stany Zjednoczone. Do Niemiec w tym roku zamierza przyjechać 24 procent ankietowanych z 18 ważnych rynków źródłowych. Najsilniejszym magnesem okazały się niemieckie miasta, które chciałoby odwiedzić 50 procent badanych. Na drugim miejscu znalazł się wypoczynek na łonie natury, na wsi i w górach z wynikiem 41 procent. 34 procent ankietowanych wybrało wyjazd do kurortów i wakacje na plaży.

Badania Europejskiej Komisji Podróży (European Travel Commission – ETC) z przełomu 2020 i 2021 roku również wskazują, że miłośnicy miejskich atrakcji są najliczniejszą grupą, która chciałaby wybrać się w podróż w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

79 procent ankietowanych chciałoby podróżować samolotem, 38 procent własnym samochodem, 12 procent pociągiem, a 7 procent autobusem. Dla Niemiec szczególnie korzystne może okazać się centralne położenie w Europie – 52 procent turystów zainteresowanych Niemcami chce latać, 45 procent korzystać z samochodu, 19 procent z pociągu, a 9 procent z autobusu.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy: Digitalizacja kluczem do naprawy turystyki

– Europa jest i pozostanie najważniejszym regionem dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Duża skłonność do wyjazdów za granicę na kontynencie oraz szeroka oferta turystyczna obejmująca miasta, kulturę, naturalne krajobrazy i turystykę aktywną sprawiają, że Niemcy zajmują silną pozycję w rankingu kierunków podróży. Widzimy dobre perspektywy dla ożywienia niemieckiej turystyki przyjazdowej – mówi prezes DZT Petra Hedorfer, cytowana w komunikacie.

Intencje podróżnych, które zbadała IPK International, wskazują na znaczny wzrost popytu w szczycie sezonu między majem a październikiem – w tym czasie chce podróżować ponad 80 procent ankietowanych. Piąta odsłona badań ze stycznia 2021 roku mówi, że 54 procent Europejczyków chce podróżować w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, podczas gdy ich odsetek w grudniu wynosił 52 procent, a w listopadzie 49 procent.

Chęć podróżowania w tym roku deklaruje więcej osób na świecie niż w roku 2020 – wynika z analizy Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) opracowanej na podstawie najnowszych badań IPK International dotyczących wpływu pandemii na turystykę międzynarodową i nastroje konsumentów – informuje DZT w komunikacie.

Wyjazd za granicę miało w planie 62 procent ankietowanych w styczniu, podczas gdy w maju zeszłego roku wyjechać chciała połowa. Są to przede wszystkim millenialsi, pokolenie X oraz osoby o wyższych dochodach i wykształcone.

Pozostało 81% artykułu
Nowe Trendy
Jaki ślad węglowy zostawiają wycieczki zorganizowane? Pierwszy raz jest odpowiedź
Nowe Trendy
Krakowscy radni do premiera: Trzeba opodatkować turystów
Nowe Trendy
Na Synaj wraca kolej. Szansa na połączenie dwóch mórz i na turystów
Nowe Trendy
Holenderscy dziennikarze zachwalają uroki Pomorza, Warmii i Mazur
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Nowe Trendy
Certyfikaty wzmocnią wizerunek Wysp Kanaryjskich. Chodzi o ślad węglowy