Mołdawia: W piwnicach i spiżarniach mamy coś specjalnego dla gości

Wyczekiwanie mołdawskich gospodarzy i gestorów atrakcji turystycznych na turystów i radość z ponownego spotkania z nimi to lejtmotyw najnowszej kampanii promocyjnej Mołdawii.

Publikacja: 14.07.2021 12:16

Mołdawia: W piwnicach i spiżarniach mamy coś specjalnego dla gości

Foto: Fot. materiały prasowe

Kampanię zachęcającą do przyjazdu do Mołdawii zainaugurował spot filmowy „Be our guest, again, in Moldova!” (bądź naszym gościem, ponownie, w Mołdawii), który pokazuje optymizm i radość Mołdawian z ponownego spotkania z długo oczekiwanymi turystami i najbliższymi sąsiadami – informuje w komunikacie Narodowe Stowarzyszenie Turystyki Przyjazdowej Mołdawii (ANTRIM).

Bohaterami kampanii są właściciele gospodarstw agroturystycznych i winnic, którzy przez lata ugościli dziesiątki tysięcy turystów i znów są gotowi na ich przyjęcie. Mają dla nich „autentyczną i przepełnioną lokalnym duchem ofertę turystyczną”.

CZYTAJ TEŻ: Estonia zaprasza Polaków na wakacje

Film nakręcono między innymi w zajeździe Hanul lui Hanganu w Lalovej, Eco-Resorcie Butuceni w rezerwacie kulturowo-przyrodniczym Orheiul Vechi, winnicach Milestii Mici i Poiana, gospodarstwie agroturystycznym Gagauz Sofrasi w Congaz, Muzeum Wsi w Văleni czy na jeziorze Beleu w rezerwacie przyrody Dolny Prut.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

Przez kryzys, który spowodowała pandemia, mołdawska branża turystyczna straciła około 350 milionów dolarów.

– Mimo to nasi gospodarze – właściciele gospodarstw agroturystycznych i winnic, organizatorzy wycieczek, przewodnicy, restauratorzy, hotelarze i touroperatorzy – nie stali w miejscu, ale wykorzystali ten czas, aby odnowić swoje obiekty, stworzyć nowe miejsca noclegowe, ogródki restauracyjne, szlaki turystyczne, kupić nowe rowery i kajaki i zbudować baseny. Każdy z nich odłożył w swoich piwnicach i spiżarniach coś specjalnego dla długo wyczekiwanych gości – mówi zastępca dyrektora projektu „Konkurencyjność Mołdawii”, w ramach którego prowadzona jest kampania, Diana Lazăr, cytowana w komunikacie. – A jak głosi miejscowe przysłowie, „Goście przyjeżdżają, gdy ktoś na nich czeka”. Dlatego też nowa kampania jest hołdem dla ludzi pracujących w turystyce i ich odwagi, ponieważ to oni ożywią turystykę w Mołdawii – dodaje.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

Jak zapewnia dyrektor wykonawcza ANTRIM Victoria Bucătaru, odkrywanie Mołdawii odbywa się w warunkach maksymalnego bezpieczeństwa, bowiem większość ośrodków turystycznych ma certyfikat „Bezpieczne podróżowanie” zgodny z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa ustanowionymi przez Światową Rady Podróży i Turystyki (WTTC). – Naszą kampanią chcemy ożywić turystykę krajową, przyjazdy turystów z bliskich nam krajów, takich jak Rumunia, Ukraina, Polska, ale także zwrócić się do turystów, którzy już wcześniej odwiedzili Mołdawię i mogą być naszymi gośćmi ponownie lub zechcą promować nasz kraj w mediach społecznościowych – mówi Bucătaru.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

Nowa kampania jest kontynuacją działań na rzecz promocji potencjału turystycznego Mołdawii prowadzonych w latach 2015-2021 w ramach projektu „Konkurencyjność Mołdawii”, finansowanego przez Agencję Stanów Zjednoczonych ds. Rozwoju Międzynarodowego (U.S. Agency for International Development – USAID), rządy Szwecji i Wielkiej Brytanii we współpracy z ANTRIM. Efektem tych działań jest średnioroczny wzrost liczby turystów zagranicznych o 20 procent w latach 2015-2019.

Oficjalne hasztagi kampanii: #FiiOaspeteleNostruDinNou, #BeOurGuestAgain, #MoldovaAplaceToFindYourself, #neampornit.

Kampanię zachęcającą do przyjazdu do Mołdawii zainaugurował spot filmowy „Be our guest, again, in Moldova!” (bądź naszym gościem, ponownie, w Mołdawii), który pokazuje optymizm i radość Mołdawian z ponownego spotkania z długo oczekiwanymi turystami i najbliższymi sąsiadami – informuje w komunikacie Narodowe Stowarzyszenie Turystyki Przyjazdowej Mołdawii (ANTRIM).

Bohaterami kampanii są właściciele gospodarstw agroturystycznych i winnic, którzy przez lata ugościli dziesiątki tysięcy turystów i znów są gotowi na ich przyjęcie. Mają dla nich „autentyczną i przepełnioną lokalnym duchem ofertę turystyczną”.

Pozostało 80% artykułu
Nowe Trendy
Jaki ślad węglowy zostawiają wycieczki zorganizowane? Pierwszy raz jest odpowiedź
Nowe Trendy
Krakowscy radni do premiera: Trzeba opodatkować turystów
Nowe Trendy
Na Synaj wraca kolej. Szansa na połączenie dwóch mórz i na turystów
Nowe Trendy
Holenderscy dziennikarze zachwalają uroki Pomorza, Warmii i Mazur
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Nowe Trendy
Certyfikaty wzmocnią wizerunek Wysp Kanaryjskich. Chodzi o ślad węglowy