Przez kryzys, który spowodowała pandemia, mołdawska branża turystyczna straciła około 350 milionów dolarów.
– Mimo to nasi gospodarze – właściciele gospodarstw agroturystycznych i winnic, organizatorzy wycieczek, przewodnicy, restauratorzy, hotelarze i touroperatorzy – nie stali w miejscu, ale wykorzystali ten czas, aby odnowić swoje obiekty, stworzyć nowe miejsca noclegowe, ogródki restauracyjne, szlaki turystyczne, kupić nowe rowery i kajaki i zbudować baseny. Każdy z nich odłożył w swoich piwnicach i spiżarniach coś specjalnego dla długo wyczekiwanych gości – mówi zastępca dyrektora projektu „Konkurencyjność Mołdawii”, w ramach którego prowadzona jest kampania, Diana Lazăr, cytowana w komunikacie. – A jak głosi miejscowe przysłowie, „Goście przyjeżdżają, gdy ktoś na nich czeka”. Dlatego też nowa kampania jest hołdem dla ludzi pracujących w turystyce i ich odwagi, ponieważ to oni ożywią turystykę w Mołdawii – dodaje.
Fot. materiały prasowe
turystyka.rp.pl
Jak zapewnia dyrektor wykonawcza ANTRIM Victoria Bucătaru, odkrywanie Mołdawii odbywa się w warunkach maksymalnego bezpieczeństwa, bowiem większość ośrodków turystycznych ma certyfikat „Bezpieczne podróżowanie” zgodny z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa ustanowionymi przez Światową Rady Podróży i Turystyki (WTTC). – Naszą kampanią chcemy ożywić turystykę krajową, przyjazdy turystów z bliskich nam krajów, takich jak Rumunia, Ukraina, Polska, ale także zwrócić się do turystów, którzy już wcześniej odwiedzili Mołdawię i mogą być naszymi gośćmi ponownie lub zechcą promować nasz kraj w mediach społecznościowych – mówi Bucătaru.
Fot. materiały prasowe
turystyka.rp.pl
Nowa kampania jest kontynuacją działań na rzecz promocji potencjału turystycznego Mołdawii prowadzonych w latach 2015-2021 w ramach projektu „Konkurencyjność Mołdawii”, finansowanego przez Agencję Stanów Zjednoczonych ds. Rozwoju Międzynarodowego (U.S. Agency for International Development – USAID), rządy Szwecji i Wielkiej Brytanii we współpracy z ANTRIM. Efektem tych działań jest średnioroczny wzrost liczby turystów zagranicznych o 20 procent w latach 2015-2019.