W przyszłym roku targi turystyczne ITB zgodnie z planem mają rozpocząć się 9, a zakończyć 13 marca. Motto przewodnie imprezy brzmi „Meet onsite again” (z angielskiego „spotkajmy się znów na miejscu"). Ale na 17 marca zaplanowany został Digital Business Day (cyfrowy dzień biznesowy) - będzie to wirtualna edycja targów, w czasie której przedsiębiorcy będą mogli spotkać się przez internet. Została zaplanowana z myślą o osobach, które nie zdołają przyjechać do Berlina.

Kto ostatecznie przyjedzie na targi, zależy od przepisów landu Berlin. Dziś mówią one, że w wydarzeniach udział mogą wziąć jedynie osoby w pełni zaszczepione preparatem zatwierdzonym przez Unię Europejską i ozdrowieńcy. Ci pierwsi muszą wylegitymować się zaświadczeniem z kodem QR - wpis w książeczce szczepień nie jest uznawany, do weryfikacji potrzebny będzie również dokument ze zdjęciem. Ci drudzy przy wejściu będą okazywać pozytywny wynik badania na covid-19, który musi potwierdzać, że przeszli chorobę co najmniej na 28 dni przed ITB, ale nie wcześniej niż przed sześcioma miesiącami.

Czytaj więcej

Saksonia partnerem berlińskich targów turystycznych ITB 2022

Przepisy te rodzą pytania, co z osobami, które wprawdzie zaszczepiły się, ale preparatem niezgłoszonym w Unii Europejskiej? Firmy, które w związku ze zmienionymi przepisami chcą zrezygnować ze stoiska zamówione na 2022 rok, mogą to zrobić bezpłatnie do końca listopada.

Nowe przepisy łagodzą też pewne zasady - na przykład na targach nie trzeba będzie mieć maseczek, ale organizatorzy zalecają, by jednak je nosić. W ramach spersonalizowanego biletu wstępu uczestnicy muszą podać swoje dane do celu śledzenia kontaktów. ITB oferuje wystawcom możliwość zamówienia dodatkowych usług, na przykład regularnej dezynfekcji stołów, blatów, mikrofonów. Zalecają też, by zapewnić odpowiednią ilość środków dezynfekcyjnych dla siebie i swoich gości.