Niemcy znów chcą być mistrzami świata w podróżowaniu

54 procent Niemców planuje w tym roku wyjechać na wakacje. To spora zmiana w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy taką deklarację składało tylko 45 procent pytanych. Jednocześnie co piąty nie zamierza na razie wybierać się w podróż.

Publikacja: 22.02.2022 02:10

Ponad połowa Niemców planuje w tym roku wybrać się na wakacje

Ponad połowa Niemców planuje w tym roku wybrać się na wakacje

Foto: AFP, Daniel Slim

„Reiseweltmeister”, czyli mistrz świata w podróżowaniu, to termin ukuty przez Niemców, opisujący ich zamiłowanie do wyjazdów. W pandemii możliwości były ograniczone, ale teraz Niemcy zdają się powracać do swoich zwyczajów.

Jak wynika z analizy trendów w turystyce przygotowanej przez Fundację na Rzecz Przyszłości, ponad połowa, bo 54 procent, planuje w tym roku wybrać się na wakacje. To o 20 punktów procentowych więcej niż w zeszłym roku, kiedy taką deklarację składało 45 procent pytanych. Badanie było prowadzone w grudniu zeszłego i w styczniu tego roku i jest reprezentatywne dla obywateli kraju w wieku od 18 do 74 lat. Za wyjazd wakacyjny fundacja uznaje podróż, która trwa co najmniej pięć dni. 33 procent wciąż jest niezdecydowanych, a co piąty nie chce w tym roku wyjeżdżać na wakacje.

Czytaj więcej

Niemcy już planują urlopy. Spędzą je w Turcji, na Majorce i w Egipcie

Jeśli chodzi o kierunki podróży, to najpopularniejszym pozostają Niemcy (31 procent), ale Hiszpania jest pierwsza wśród innych krajów, na drugim miejscu znajdują się Włochy. Co siódmy ankietowany (14 procent) planuje wyjechać gdzieś dalej - to wzrost o 2 punkty procentowe w stosunku do 2021 roku.

Choć wiele analiz wskazuje, że klienci znów chętnie rezerwują wycieczki z dużym wyprzedzeniem, to z badania wynika, że nadal spora grupa, bo 23 procent,  zamierza czekać z podjęciem decyzji do ostatniej chwili. Podróż uzależniają od rozwoju sytuacji na miejscu, na przykład liczby wykonanych szczepień, klasyfikacji danego kierunku jako obszaru zagrożonego czy też wymogu odbycia przez przyjezdnych kwarantanny. 88 procent badanych potwierdza, że wpływ na ich wyjazdy w dalszym ciągu ma pandemia, a w grupie osób w wieku od 35 do 54 lat odsetek ten wynosi nawet 90 procent.

Czytaj więcej

Szef TUI: Ludzie kupują dużo i drogo. Najlepiej sprzedają się Grecja i dalekie kraje

Jedna czwarta (24 procent) pytanych bardziej niż zachorowania obawia się odwołania podróży i wynikających z tego kosztów. Tyle samo boi się kwarantanny. Ewentualne zarażenie się koronawirusem to przeszkoda dla 19 procent pytanych, a 17 procent nie chce mieć  trudności z powrotem do Niemiec. Na pytanie o obawy związane z samym pobytem, 60 procent przyznaje, że odstraszają ich ograniczenia obowiązujące na miejscu.

„Reiseweltmeister”, czyli mistrz świata w podróżowaniu, to termin ukuty przez Niemców, opisujący ich zamiłowanie do wyjazdów. W pandemii możliwości były ograniczone, ale teraz Niemcy zdają się powracać do swoich zwyczajów.

Jak wynika z analizy trendów w turystyce przygotowanej przez Fundację na Rzecz Przyszłości, ponad połowa, bo 54 procent, planuje w tym roku wybrać się na wakacje. To o 20 punktów procentowych więcej niż w zeszłym roku, kiedy taką deklarację składało 45 procent pytanych. Badanie było prowadzone w grudniu zeszłego i w styczniu tego roku i jest reprezentatywne dla obywateli kraju w wieku od 18 do 74 lat. Za wyjazd wakacyjny fundacja uznaje podróż, która trwa co najmniej pięć dni. 33 procent wciąż jest niezdecydowanych, a co piąty nie chce w tym roku wyjeżdżać na wakacje.

Biura Podróży
Brytyjskie rodziny doceniają wycieczki zorganizowane. Liczy się bezpieczeństwo
Biura Podróży
Traveldata: Korekta cen wakacji. Cztery kierunki w dół, jeden w górę
Biura Podróży
Betlej: Mamy już piątą falę. Przydałoby się jeszcze czwarte szczepienie
Biura Podróży
Rego-Bis: Wyślemy pierwszy w historii czarter do Bośni i Hercegowiny
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Lotniska
Lotnisko Chopina – w styczniu najwięcej czarterów do Egiptu, Dominikany i na Kanary
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży