Na stronie Polskiej Izby Turystyki ukazało się ogłoszenie: „Teraz i Ty możesz mieć udział w tworzeniu wizerunku najbardziej opiniotwórczej izby turystycznej w Polsce. Dołącz do nas na stanowisku: Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej”.

Kandydaci mogą się zgłaszać do 8 lipca. Wśród warunków, jakie powinni spełniać są wykształcenie wyższe („preferowane z zakresu nauk społecznych, mediów i komunikowania społeczno-kulturalnego”), wiedza z zakresu PR i komunikacj, doskonała umiejętność komunikowania się w formie pisemnej i ustnej, rozwinięte zdolności komunikacyjne, umiejętność budowania relacji z otoczeniem, umiejętność sporządzania oficjalnych pism i dokumentów, znajomość nowoczesnych narzędzi komunikacji, w tym mediów społecznościowych, znajomość programów graficznych, do tworzenia raportów, znajomość branży turystycznej i regulującej jej działania prawa, biegła znajomość angielskiego. „Mile” jest także widziane „doświadczenie w public relations, public affairs lub w dziale komunikacji wewnętrznej”.

W ogłoszeniu Izba podaje zakres obowiązków nowego pracownika. Chce mu powierzyć tworzenie strategii komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, przygotowywanie materiałów informacyjno-promocyjnych do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej (m.in, newsletter, media społecznościowe, serwisy www Izby, mailing, artykuły branżowe, ulotki), przygotowywaniem komunikatów i informacji prasowych, prowadzenie działań public relations w razie sytuacji kryzysowych, organizowanie cyklicznych spotkań z zarządem, oddziałami i członkami, prowadzenie działań z zakresu public affairs i komunikacji z administracją publiczną (reprezentowanie PIT w kontaktach z instytucjami państwowymi, podmiotami związanymi z usługami turystycznymi i współpraca z nimi), organizowanie stacjonarnych i zdalnych wydarzeń (wsparcie projektów, pozyskiwanie funduszy na realizację zadań statutowych), analizę i raportowanie prowadzonych działań.

Jak czytamy w ogłoszeniu, PIT oferuje:

- interesującą pracę na rozwojowym stanowisku,

- dużą samodzielność i niezależność w tworzeniu kampanii i wizji promocji,

- bezpośredni kontakt z najważniejszymi graczami rynku turystycznego,

- możliwość częstych podróży i udziału w konferencjach, targach,

- stabilne i atrakcyjne warunki pracy, elastyczny czas pracy,

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

- pracę w biurze, które znajduje się w samym sercu Warszawy.

Nie podaje jednak, jakie wynagrodzenie przewiduje dla rzecznika.

- Chcemy wzmacniać markę Izby poprzez zabieranie głosu na forum publicznym w istotnych dla branży turystycznej sprawach - wyjaśnia decyzję o zatrudnieniu rzecznika prezes Paweł Niewiadomski. - I nie chodzi tu jedynie o bieżące problemy, ale też o wyjaśnianie szerzej, jakie działania podejmuje nasza organizacja na rzecz środowiska przedsiębiorców turystycznych. Czasem są to bardzo istotne osiągnięcia, ale nie są spopularyzowane tak, na to zasługują.

- Zależy nam też by stać się źródłem informacji dotyczących dynamicznie zmieniającego się rynku turystycznego i przepisów - docierać z nimi zarówno do naszych członków, jak i szerzej, do opinii publicznej. Obecnie taką rolę pełnią poszczególni członkowie władz Izby, ale jest to praca społeczna, często trudna do pogodzenia z obowiązkami zawodowymi. Rzecznik bardzo się tu przyda - dodaje Niewiadomski.

W tej chwili Izba zatrudnia w centrali, czyli tak zwanym Biurze Wykonawczym, cztery osoby. Rzecznik będzie piątym jego etatowym pracownikiem. Statut organizacji przewiduje jeszcze możliwość zatrudnienia sekretarza generalnego. Jednak od odejścia Tomasza Rosseta sześć lat temu, część jego funkcji wziął na siebie prezes Paweł Niewiadomski i wprawdzie od tamtej pory organizacja szukała profesjonalisty na to miejsce, ale ostatecznie nie zdecydowała się go zatrudnić.

Ostatnim rzecznikiem PIT była Ewa Kubaczyk, która zrezygnowała z tej pracy w październiku 2019 roku. Od tamtej pory miejsce to wakowało.

Polska Izba Turystyki jest jedną z największych, ogólnopolskich organizacji samorządu gospodarczego przemysłu turystycznego. Wśród 370 członków większość stanowią organizatorzy turystyki i agenci turystyczni, ale są tu też towarzystwa ubezpieczeniowe, wyższe szkoły turystyczne, przewoźnicy, gestorzy bazy noclegowej, atrakcji turystycznych i kulturalnych, turystyczne organizacje narodowe. „Naszym celem jest dbanie o rozwój polskiego przemysłu turystycznego” - czytamy w komunikacie.