Firma technologiczna i wyszukiwarka lotów Kiwi.com sprawdziła podejście Polaków do planowania wakacji, budżetu i wydatków związanych z urlopem.
W swoich badaniach zwraca uwagę na tegoroczny, ogólnoświatowy trend revenge holidays, czyli wakacje zemsty. Hasło to określa urlop, podczas którego turyści mogą powetować sobie ostatnie dwa lata pandemii i lockdownów i choć na chwilę zapomnieć o ekonomicznych wyzwaniach, które nie pozostają bez wpływu na domowy budżet.
- Po pandemii podróżujący są elastyczniejsi i kreatywniejsi w planowaniu wakacji. Co więcej, większość odczuwa wzmożony apetyt na wyjazd do ciepłego kraju, w którym odpocznie i zrekompensuje sobie lata niepewności i utrudnień w podróżowaniu - mówi dyrektor Customer Experience w Kiwi.com Eliška Řezníček Dočkalová, cytowana w komunikacie.
- Dodatkowo z uwagi na tymczasowe utrudnienia makro- i mikroekonomiczne podróżujący pragną chwili wytchnienia i oderwania od codzienności. Niektórzy chcą jak najlepiej wykorzystać przeznaczony budżet i zwiedzać świat w możliwie najkorzystniejszych cenach, podczas gdy inni wybierają podróż jak najdalej i liczą na odwiedzenie jak najwięcej krajów, aby nadrobić stracony czas - dodaje.
Czytaj więcej
Rosnące ceny i koszty utrzymania sprawiają, że większość Polaków modyfikuje tegoroczne plany urlopowe, a duża część w ogóle rezygnuje z wyjazdu.