Polska ma już 300 ambasadorów kongresów. Potrzebuje ich turystyka biznesowa

Podczas uroczystej gali tytułami ambasadorów i mecenasów kongresów polskich uhonorowano w poniedziałek ponad 30 wybitnych ludzi nauki i biznesu, którzy przyczyniają się do promowania Polski, jako miejsca organizowania międzynarodowych wydarzeń.

Publikacja: 16.05.2023 09:26

W Gdyni wręczono statuetki i dyplomy 30 nowym ambasadorom i czterem mecenasom kongresów polskich

W Gdyni wręczono statuetki i dyplomy 30 nowym ambasadorom i czterem mecenasom kongresów polskich

Foto: Filip Frydrykiewicz

Polska Organizacja Turystyczna i jej Poland Convention Bureau oraz Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce wraz z miastem Gdynia zorganizowały w poniedziałkowy wieczór uroczystą Galę Ambasadorów Kongresów Polskich. Podczas imprezy, która odbyła się w hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront, wręczono statuetki i nadano tytuły ambasadorów kongresów polskich 30 laureatom z lat 2020 i 2021. Poprzednia gala odbyła się w 2019 roku, a to oznacza, że od trzech lat nie było okazji formalnie uzupełnić składu ambasadorów.

Ambasadorowie kongresów to wybitni ludzie nauki i biznesu, którzy dzięki swojej międzynarodowej pozycji przyczynili się, i robią to nadal, do sprowadzania do Polski największych wydarzeń z dziedzin, w których się specjalizują - zjazdów, kongresów, konferencji, zgromadzeń.

Poniedziałkową galę poprowadzili prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke i prezeska S

Poniedziałkową galę poprowadzili prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke i prezeska Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce Paula Fanderowska.

Foto: Filip Frydrykiewicz

Program ambasadorów ma już 25 lat. W sumie tytuł Ambasadora Kongresów Polskich otrzymało 300 osób, wyłoniono również 11 Mecenasów Kongresów Polskich. Celem Programu Ambasadorów Kongresów Polskich jest pozyskiwanie kongresów do Polski i udzielanie pomocy w przyciąganiu takich imprez do naszego kraju przez Polaków działających w strukturach organizacji międzynarodowych, np. naukowców i profesjonalistów różnych branż.

Tytuły przyznaje kapituła programu, w składzie której jest liczne grono wybitnych osobowości polskiego świata nauki, gospodarki i kultury, a przewodzi jej profesor dr hab. inż. Marek Pawełczyk, prorektor ds. nauki i rozwoju Politechniki Śląskiej.

Poniedziałkową galę poprowadzili prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke i prezeska Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce Paula Fanderowska.

- Program ambasadorów to znany na świecie mechanizm angażowania ludzi wybitnych, cenionych w swoich środowiskach zawodowych - czy to naukowych, czy biznesowych, czy kulturalnych - do promowania danego kraju jako miejsca, w którym warto organizować międzynarodowe wydarzenia - wyjaśnia Szmytke. - Polsce nie brakuje takich osobistości, zajmują wysokie stanowiska w europejskich i światowych organizacjach i instytucjach, mają wpływ na ich prace i plany. A kongresy i konferencje łączą się ściśle z całą sferą turystyki biznesowej. Ta z kolei jest najbardziej dochodową częścią turystyki. Wystarczy powiedzieć, że przed pandemią, w 2019 roku to właśnie ten segment turystyki przyniósł ponad 65 procent całej sumy przychodów z turystyki.

- Program Ambasadorów zapewnia naszym przedstawicielom wsparcie organizacyjne. Powiem więcej, zapewnia im, że jeśli pozyskają jakieś wydarzenie dla Polski, całą stroną organizacyjną zajmą się u nas ludzie odpowiedzialni za przemysł spotkań - czy to w Poland Convention Bureau, czy w lokalnych convention bureaux. Polska ma wiele znakomitych nowoczesnych obiektów i zaplecze hotelowe i gastronomiczne, które pozwala zorganizować każde wydarzenie. Tylko nie zawsze to wiedzą na świecie, dzięki naszym ambasadorom dowiadują się o tym. Ambasadorowie budują markę Polski jako kraju, w którym warto zorganizować kongres lub konferencję - wskazuje Szmytke.

- Przemysł spotkań i szeroko traktowana turystyka biznesowa to bardzo poważna, choć nie pokazywana przez media w sezonie turystycznym, część turystyki. Turysta biznesowy zostawia trzy-cztery razy więcej pieniędzy niż zwykły turysta indywidualny. Jest też ważny w budowaniu wizerunku kraju, bo jest osobą opiniotwórczą. A do tego często wraca z rodziną do miejsc, w których spędził czas na służbowym, zawodowym, spotkaniu. Każdy z naszych 300 ambasadorów, którzy przez 25 lat uzyskali na ten tytuł ma już jakieś zasługi na tym polu - dodaje Szmytke.

Do tej pory Gale Ambasadorów Kongresów Polskich odbywały się w Warszawie (do 2009), Krakowie (2010, 2017), Toruniu (2011), Poznaniu (2012, 2018), Wrocławiu (2013), Kielcach (2014), Katowicach (2015, 2019) i Łodzi (2016).

Gala Ambasadorów Kongresów Polskich jest ważnym wydarzeniem programu Ambasadorów Kongresów Polskich, formą podziękowania dla ludzi zaangażowanych w promowanie Polski.

Podczas gali w Gdyni uhonorowanych zostało też czterech Mecenasów Kongresów Polskich, czyli podmiotów inne niż osoby fizyczne, wspierających organizowane wydarzenia (kongresy, konferencje, seminaria).

Polska Organizacja Turystyczna i jej Poland Convention Bureau oraz Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce wraz z miastem Gdynia zorganizowały w poniedziałkowy wieczór uroczystą Galę Ambasadorów Kongresów Polskich. Podczas imprezy, która odbyła się w hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront, wręczono statuetki i nadano tytuły ambasadorów kongresów polskich 30 laureatom z lat 2020 i 2021. Poprzednia gala odbyła się w 2019 roku, a to oznacza, że od trzech lat nie było okazji formalnie uzupełnić składu ambasadorów.

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nowe Trendy
Piotr Borys: Nowa strategia rozwoju będzie dla polskiej turystyki przełomem
Nowe Trendy
Warszawa coraz więcej zarabia na turystyce. „Atrakcyjność miasta przekłada się na zyski”
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie