Portugalia chwali się najwyższą falą

Post Image
Post Image

Przez 15 dni Portugalia pokazywać będzie na Times Square w Nowym Jorku najwyższą falę na świecie. Liczy na przyciągnięcie do siebie turystów, w tym szczególnie surferów

Na jednym z budynków zainstalowano ekrany LED, na których wyświetlana jest fala o wysokości 24,38 metra. Na takiej właśnie w miejscowości Nazaré surfował Brazylijczyk Rodrigo Koxa. Budżet kampanii promocyjnej na rynku Ameryki Północnej to 240 tysięcy euro. Prowadzi ją narodowa organizacja odpowiedzialna za promowanie Portugalii jako celu wyjazdów turystycznych Turismo de Portugal.

Jak mówi cytowany w komunikacie Turismo de Portugal jej prezes Luís Araújo celem akcji jest „nie tylko promocja naturalnych warunków jakie oferuje Portugalia do uprawiania surfingu, ale także pokazanie kultury mocno związanej z oceanem i z ochroną środowiska począwszy od epoki odkryć geograficznych aż do nowej ery odkrywców w postaci surferów”.

Umiarkowany klimat i regularne fale wzdłuż liczącej 800 kilometrów linii brzegowej – to naturalne atuty Portugalii. Jest więc ona promowana hasłem „Portuguese waves”.

W strategii promocyjnej Turismo de Portugal Stany Zjednoczone są przedstawione jako ważny rynek z punktu widzenia pozyskiwania gości. W 2017 roku do Portugalii przyjechało o 35 procent Amerykanów więcej niż rok wcześniej. Przyczynił się do tego między innymi wzrost liczby połączeń lotniczych między Portugalią a Stanami Zjednoczonymi. – Mówimy o turystach z dużą siłą nabywczą, podróżujących przez cały rok, którzy szukają miejsc autentycznych, z historią, dziedzictwem narodowym i dobrą kuchnią – zauważa Araújo.

Kampanię promocyjną powiązaną z „miesiącem Portugalii” w Stanach Zjednoczonych, zainaugurował premier António Costa. Do USA pojechali też na uroczystość minister gospodarki Manuela Caldeira Cabrala, sekretarz stanu ds. turystyki Any Mendes Godinho i rekordziści świata, którzy surfowali na najwyższej fali, Brazylijczyk Rodrigo Kox i Amerykanin Garrett McNamara.

– Coraz więcej osób zaczyna interesować się surfowaniem. Ta grupa jest największa i mocno zróżnicowana: od ludzi młodych, podróżujących indywidualnie lub w grupach, po rodziny, w których to rodzice wprowadzają dzieci w tajniki sportu. To właśnie są odbiorcy naszej akcji promocyjnej – wyjaśnia Araújo.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Cristescu ponownie prezesem holdingu hotelowego

Rada nadzorcza spółki Polski Holding Hotelowy zdecydowała, że jej dotychczasowy prezes Gheorghe Marian Cristescu ...

Grecy ukarani za zatrudnianie na czarno w turystyce

Prawie 1,9 miliona euro kary zapłacą łącznie greccy przedsiębiorcy turystyczni przyłapani przez tamtejszą Inspekcję ...

Kayak doradzi, w którym kraju kupić taniej

Na nowej stronie kayak.eu prezentowane są ceny za przelot na tej samej trasie dostępne ...

Novaturas na plusie

W 2018 roku przychody Grupy Novaturas wyniosły prawie 182 miliony euro i były o ...

Exodus z Europy do USA. Nawet 20 tysięcy dolarów za lot

Zapowiedź prezydenta Donalda Trumpa o wprowadzeniu 30-dniowego zakazu podróżowania do Stanów Zjednoczonych dla Europejczyków ...

Muzea wspólnie opowiedzą o Wiśle

Wystawy, zajęcia edukacyjne i publikacje składają się na projekt „Muzea Szlaku Wisły”. W inicjatywę ...