20 tysięcy ludzi na „Poznaniu za pół ceny”

materiały prasowe

Podczas ostatniego weekendu mieszkańcy Poznania i turyści tłumnie korzystali z ponad 140 ofert turystycznych w ramach akcji „Poznań za pół ceny”. Była to już dziesiąta taka impreza

„Akcja udowadnia, jak bogata jest oferta turystyczna stolicy Wielkopolski. Dzięki niej można zaplanować cały weekend – od noclegów, przez posiłki, aż po miejsca i atrakcje, które chcemy odwiedzić. To wszystko w cenach obniżonych o 50 procent przez jeden specjalny weekend w roku” – opisuje inicjator, czyli Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.

– Naszą tajemnicą jest bardzo bogaty program. Po prostu nie da się zobaczyć wszystkiego,  będąc turystą trzeba więc do Poznania wrócić, już niekoniecznie przy okazji naszej akcji – tłumaczy Wojciech Mania z PLOT, cytowany w komunikacie.

Na podstawie doświadczeń z wcześniejszych akcji, organizatorzy szacują, że w tegorocznym „Poznaniu za pół ceny” wzięło udział około 20 tysięcy ludzi, którzy skorzystali łącznie z 50 tysięcy – 60 tysięcy usług. Jak podkreślają, jest też efekt promocyjny akcji, bo dzięki niej o ofercie Poznania i okolic dowiadują się potencjalni turyści z kraju i zagranicy.

W tym roku dużym zainteresowaniem cieszył się program turystyczny, w tym wycieczki z przewodnikami, w których łącznie wzięło udział kilkaset osób. Jedną z nich były „Mroczne historie”. Tylko ich śladami podążało ponad 150 osób. Komplety uczestników były także podczas wycieczek prowadzonych w gwarze poznańskiej a organizowanych przez Lech Browary Wielkopolski i w Starym Browarze. Podczas weekendu za pół ceny Rogalowe Muzeum Poznania odwiedziło nie mniej niż 1500 ludzi.

Hitem okazała się propozycja Teatru Muzycznego, którym był recital Chopinowski w wykonaniu japońskiej pianistki Shizuki Okumury w Sali Białej Urzędu Miasta Poznania przy placu Kolegiackim, czyli we wnętrzach, w których Chopin koncertował w roku 1828. Bezpłatne wejściówki rozeszły się błyskawicznie. Kolejki ustawiały się także do muzeów, licznych atrakcji, a nawet restauracji.

Organizatorem akcji „Poznań za pół ceny” od samego początku jest stowarzyszenie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. W pierwszej edycji wzięły w niej udział głównie podmioty z branży turystycznej zrzeszone w tej organizacji. „To one udowodniły, że wykorzystanie pomysłu wyprzedaży w promocji turystycznej ma sens”. Program pierwszej edycji składał się z 36 miejsc i atrakcji, drugiej z 60, by podczas trzeciej, w 2010 roku, przekroczyć 100. Podczas ostatniej edycji akcji można było skorzystać ze 140-180 ofert.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Cook: Sprzedajemy to, na czym zarabiamy najwięcej

Przychody o 7 procent wyższe niż przed rokiem, mniejsza sezonowa strata operacyjna i sprzedaż ...

Ogień pochłonął japoński zamek z listy UNESCO

Pożar niemal doszczętnie zniszczył pochodzący z XIV wieku zamek Shuri, na japońskiej wyspie Okinawa. ...

Melania Trump przyciągnie turystów do Słowenii

„Ciasta i naleśniki Melanii” i „prezydenckie burgery” przygotowały kawiarnie i restauracje w słoweńskim miasteczku ...

Condor poleci na wakacje, jak za najlepszych czasów

Czarterowy przewoźnik niemiecki, którego o mało nie kupiła Polska Grupa Lotnicza, opublikował swój letni ...

Grecja króluje na Instagramie

Grecja, Chorwacja i Cypr to kierunki, które są najczęściej wymieniane przez użytkowników Instagrama, wynika ...

Z Emirates przez Sao Paulo do Santiago

Emirates otworzyły nowe połączenie z Dubaju do Santiago w Chile przez brazylijskie S?o Paulo. ...