Wisła dobrą marką turystyczną

„Rzeka Wisła i jej potencjał w rozwoju marek turystycznych” – to tytuł konferencji zorganizowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki przy współudziale Polskiej Organizacji Turystycznej

Publikacja: 20.11.2017 08:53

fot. pot.gov.pl

fot. pot.gov.pl

Foto: materiały prasowe

Jak podaje POT, zorganizowaną w siedzibie Ministerstwa Sportu i Turystyki konferencję, która stanowiła podsumowanie Roku Rzeki Wisły 2017 ogłoszonej przez Sejm RP w czerwcu zeszłego roku, otworzył wiceminister sportu i turystyki Dariusz Rogowski. Przypomniał, że w ciągu minionych 12 miesięcy pod wspólnym logo poprowadzono szereg projektów ogólnopolskich i lokalnych, kulturalnych i społecznych, z dziedziny ekologii, tworzenia infrastruktury wodnej i małej żeglugi rzecznej.

– Na dobrą markę rzeki Wisły składają się produkty turystyczne tworzone wzdłuż jej biegu i ich promocja – podkreślał, cytowany w komunikacie prasowym, moderujący przebieg konferencji Jacek Janowski, dyrektor departamentu produktu turystycznego i współpracy regionalnej POT.

Program spotkania nie ograniczał się jednak do wyliczenia turystycznych przedsięwziąć związanych z największą z polskich rzek. Podzielona na trzy panele konferencja stała się okazją do przekrojowego spojrzenia na turystykę wodną w kraju, między innymi przez pryzmat wybranych przykładów turystycznego wykorzystania potencjału innych rzek w Polsce i za granicą.

Naczelnik w departamencie turystyki MSiT Marek Sołtysiak opisał działania edukacyjne, które podejmuje resort, aby wpoić zasady bezpiecznego wypoczynku nad wodą. JEgo zdaniem przykładem takiej aktywności jest akcja informacyjna „Bezpieczna woda”.

Drugi panel konferencji wypełniły prezentacje o potencjale marki Wisły. Katarzyna Podhorecka z departamentu turystyki MSiT skupiła się na aspektach recepcji ruchu turystycznego wzdłuż rzeki i terenach wokół niej. Jak opisała, turyści cenią walory przyrodnicze i krajobrazowe, lecz najwyższe ich liczby notują miasta zlokalizowane nad brzegami Wisły. Warszawę i Kraków odwiedza rocznie około 5 mln turystów. Duże zainteresowanie notują też Toruń i Bydgoszcz. Powyżej stu tysięcy turystów odnotowują obiekty noclegowe w Kazimierzu Dolnym. W sumie – jak podliczyła Podhorecka –  w minionym roku w miastach i miejscowościach wzdłuż Wisły udzielono około 12 mln noclegów.

Na koniec Anna Księżnik z departamentu produktu turystycznego i współpracy regionalnej POT przypomniała zaś ideę konkursu na najlepszy produkt turystyczny (Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej).

Jak podaje POT, zorganizowaną w siedzibie Ministerstwa Sportu i Turystyki konferencję, która stanowiła podsumowanie Roku Rzeki Wisły 2017 ogłoszonej przez Sejm RP w czerwcu zeszłego roku, otworzył wiceminister sportu i turystyki Dariusz Rogowski. Przypomniał, że w ciągu minionych 12 miesięcy pod wspólnym logo poprowadzono szereg projektów ogólnopolskich i lokalnych, kulturalnych i społecznych, z dziedziny ekologii, tworzenia infrastruktury wodnej i małej żeglugi rzecznej.

– Na dobrą markę rzeki Wisły składają się produkty turystyczne tworzone wzdłuż jej biegu i ich promocja – podkreślał, cytowany w komunikacie prasowym, moderujący przebieg konferencji Jacek Janowski, dyrektor departamentu produktu turystycznego i współpracy regionalnej POT.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty