Świętokrzyskie uruchamia sprzedaż lokalnej turystyki

Fot. swietokrzyskie.travel

Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego udostępnia firmom turystycznym stronę internetową swietokrzyskie.travel, poprzez którą będą one mogły sprzedawać swoje oferty.

Platforma działać będzie na stronie ROTWŚ swietokrzyskie.travel, kierująca do niej zakładka pojawi się w serwisie 24 lipca. – Oferujemy przedsiębiorcom dodatkowy kanał sprzedaży, jego zaletą ma być kumulacja wszystkich regionalnych atrakcji. A nasza strona ma bardzo dobre pozycje w wyszukiwarkach, na hasło „świętokrzyskie” pojawia się jako pierwsza lub druga. Będzie można na niej kupić między innymi noclegi, bilety do atrakcji turystycznych, pakiety biur podróży, bony zniżkowe i vouchery – wyjaśnia dyrektor biura ROTWŚ Małgorzata Wilk-Grzywna. – Tworząc platformę, chcieliśmy wesprzeć naszych przedsiębiorców w okresie pocovidowym. Teraz firmy mniej potrzebują promocji wizerunkowej, oczekują od nas raczej komercyjnego podejścia do tematu – dodaje.

Projekt zostanie szerzej przedstawiony przedsiębiorcom na spotkaniu w najbliższy piątek, 10 lipca. Wtedy okaże się, ile firm zechce do niego przystąpić, choć, jak przewiduje dyrektor ROTWŚ, pozyskiwanie partnerów najpewniej trochę potrwa.

ZOBACZ TEŻ: Polskie miasta i regiony walczą o turystów

Operatorem platformy będzie polski start-up SocialTravel, za granicą działający pod nazwą Tripsomnia – właściciel serwisów pośredniczących w sprzedaży wycieczek i atrakcji w ponad 40 krajach. Warunkiem zamieszczenia oferty będzie odprowadzenie prowizji. Jak zdradza Małgorzata Wilk-Grzywna, dla członków świętokrzyskiej ROT wyniesie ona 7 procent, a dla podmiotów niezrzeszonych 9-10 procent.

ROTWŚ zamierza reklamować stronę internetową i zintegrowaną z nią platformę w internecie, głównie w mediach społecznościowych. Akcję promocyjną rozpocznie już w lipcu, wraz z pojawieniem się na niej pierwszych ofert. Ponieważ budżet ROT-u jest ograniczony, organizacja będzie ubiegać się o 2-3 miliony złotych z regionalnego programu operacyjnego. – Takie pieniądze pozwoliłyby na przeprowadzenie profesjonalnej kampanii regionu, w tym platformy sprzedażowej, nie tylko w internecie, ale także w telewizji, radiu i prasie – podkreśla Małgorzata Wilk-Grzywna.

– Żeby rozruszać projekt, planujemy akcję rabatową pod hasłem „110 procent korzyści za 100 procent ceny”. Przedsiębiorca, który zamieści ofertę na stronie, będzie musiał dołożyć do niej bezpłatną usługę o wartości 10 procent całkowitej ceny, na przykład zabieg w spa czy deser w restauracji hotelowej, i w ten sposób zachęcić turystę do jej kupienia – mówi dyrektor ROTWŚ.

Koszt uruchomienia platformy nie przekroczy 10 tysięcy złotych.

W odpowiedzi na zastój w turystyce związany z pandemią platformę sprzedażową voucherturystyczny.pl uruchomiły też Dolnośląska Organizacja Turystyczna i tamtejszy urząd marszałkowski.

CZYTAJ: Dolny Śląsk zachęca do przyjazdu i szykuje vouchery

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Neckermann: Rezygnacji z wakacji na Kos nie ma

– Choć nasi klienci dzwonią i pytają, czy wyjazd się odbędzie, nikt nie rezygnuje ...

Prezes POT: Pokażemy Polskę otwartą, gościnną i bezpieczną

Zmieniło się podejście do turystyki. Traktujemy ją jako gałąź gospodarki, w którą warto inwestować. ...

Kto daje rabaty, nie dostanie prowizji

Jeśli uda się udowodnić, że klient kupił wycieczkę w konkretnym biurze tylko dlatego, że ...

W Airbnb noclegi, wycieczki i przeloty

Krótko po uruchomieniu serwisu Trips, oferującego wycieczki i lokalne atrakcje, Airbnb rozpoczyna prace nad ...

Słynny narciarz Alberto Tomba wypromuje Włochy na targach TT Warsaw

Na narty z Albertem Tombą, na Kilimandżaro z Jankiem Melą, do Chorwacji z Anną ...

Hotelarze przeciw wykorzystywaniu seksualnemu dzieci w turystyce

IGHP będzie promować wśród swoich członków kodeks postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem ...