Świętokrzyskie uruchamia sprzedaż lokalnej turystyki

Fot. swietokrzyskie.travel

Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego udostępnia firmom turystycznym stronę internetową swietokrzyskie.travel, poprzez którą będą one mogły sprzedawać swoje oferty.

Platforma działać będzie na stronie ROTWŚ swietokrzyskie.travel, kierująca do niej zakładka pojawi się w serwisie 24 lipca. – Oferujemy przedsiębiorcom dodatkowy kanał sprzedaży, jego zaletą ma być kumulacja wszystkich regionalnych atrakcji. A nasza strona ma bardzo dobre pozycje w wyszukiwarkach, na hasło „świętokrzyskie” pojawia się jako pierwsza lub druga. Będzie można na niej kupić między innymi noclegi, bilety do atrakcji turystycznych, pakiety biur podróży, bony zniżkowe i vouchery – wyjaśnia dyrektor biura ROTWŚ Małgorzata Wilk-Grzywna. – Tworząc platformę, chcieliśmy wesprzeć naszych przedsiębiorców w okresie pocovidowym. Teraz firmy mniej potrzebują promocji wizerunkowej, oczekują od nas raczej komercyjnego podejścia do tematu – dodaje.

Projekt zostanie szerzej przedstawiony przedsiębiorcom na spotkaniu w najbliższy piątek, 10 lipca. Wtedy okaże się, ile firm zechce do niego przystąpić, choć, jak przewiduje dyrektor ROTWŚ, pozyskiwanie partnerów najpewniej trochę potrwa.

ZOBACZ TEŻ: Polskie miasta i regiony walczą o turystów

Operatorem platformy będzie polski start-up SocialTravel, za granicą działający pod nazwą Tripsomnia – właściciel serwisów pośredniczących w sprzedaży wycieczek i atrakcji w ponad 40 krajach. Warunkiem zamieszczenia oferty będzie odprowadzenie prowizji. Jak zdradza Małgorzata Wilk-Grzywna, dla członków świętokrzyskiej ROT wyniesie ona 7 procent, a dla podmiotów niezrzeszonych 9-10 procent.

ROTWŚ zamierza reklamować stronę internetową i zintegrowaną z nią platformę w internecie, głównie w mediach społecznościowych. Akcję promocyjną rozpocznie już w lipcu, wraz z pojawieniem się na niej pierwszych ofert. Ponieważ budżet ROT-u jest ograniczony, organizacja będzie ubiegać się o 2-3 miliony złotych z regionalnego programu operacyjnego. – Takie pieniądze pozwoliłyby na przeprowadzenie profesjonalnej kampanii regionu, w tym platformy sprzedażowej, nie tylko w internecie, ale także w telewizji, radiu i prasie – podkreśla Małgorzata Wilk-Grzywna.

– Żeby rozruszać projekt, planujemy akcję rabatową pod hasłem „110 procent korzyści za 100 procent ceny”. Przedsiębiorca, który zamieści ofertę na stronie, będzie musiał dołożyć do niej bezpłatną usługę o wartości 10 procent całkowitej ceny, na przykład zabieg w spa czy deser w restauracji hotelowej, i w ten sposób zachęcić turystę do jej kupienia – mówi dyrektor ROTWŚ.

Koszt uruchomienia platformy nie przekroczy 10 tysięcy złotych.

W odpowiedzi na zastój w turystyce związany z pandemią platformę sprzedażową voucherturystyczny.pl uruchomiły też Dolnośląska Organizacja Turystyczna i tamtejszy urząd marszałkowski.

CZYTAJ: Dolny Śląsk zachęca do przyjazdu i szykuje vouchery

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Cathay Pacific najbezpieczniejsze na świecie

Niemieckie centrum oceny katastrof lotniczych JACDEC uznało hongkońskie Cathay Pacific za najbezpieczniejsze linie lotnicze ...

Lufthansa za pomoc oddaje państwu część kontroli

Rząd niemiecki uzgodnił z zarządem Lufthansy warunki udzielenia przewoźnikowi pomocy publicznej. Ceną, jaką zapłaci ...

Robot i gogle na służbie u hotelarzy

Wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja wspomogą hotele w kontaktach z klientem – zapowiadają autorzy ...

Skrzydlaty kolos wylądował w Warszawie

Airbus A380, największy pasażerski samolot na świecie, przyleciał dziś do Warszawy z Dubaju. W ...

Rainbow wygrywa z TUI Group i Thomasem Cookiem

Ponadprzeciętne wyniki biura podróży Rainbow i jego struktura pokazują, że jest to firma z ...

Egipt uruchomi loty z Luksoru nad Morze Czerwone

„Przyjedź do Egiptu” to nowy program promocyjny Ministerstwa Turystyki i Starożytnego Dziedzictwa tego kraju. ...