Komisja Europejska: Portale turystyczne okłamują klientów

Kontrola internetowych portali turystycznych ujawniła, że dwie trzecie z nich podaje konsumentom nieprawdziwe informacje, np. w sprawie cen czy ofert promocyjnych

Publikacja: 07.04.2017 14:56

Komisja Europejska: Portale turystyczne okłamują klientów

Foto: Bloomberg

PAP

Komisja Europejska oraz 28 europejskich instytucji zajmujących się ochroną konsumentów (26 z UE oraz po jednej z Norwegii i Islandii) skontrolowały 352 portale porównujące ceny oraz serwisy turystyczne online, pozwalające m.in. rezerwować wycieczki, bilety, hotele czy wynajmować samochody. Kontrola wykazała, że 235 stron, czyli dwie trzecie skontrolowanych, podawała konsumentom błędne informacje, głównie dotyczące cen.

W jednej trzeciej ostateczna cena rezerwacji okazywała się wyższa, niż sugerowano na początku, ponieważ dochodziły do niej dodatkowe elementy, jak np. opłaty manipulacyjne, o których klient nie był wcześniej informowany. W 30 procentach wypadków cena lub sposób jej wyliczania był niejasny.

Pozostało 81% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"