Ruszają największe targi turystyczne świata

Rozpoczynające się dzisiaj targi ITB w Berlinie zgromadziły 10 tysięcy wystawców ze 187 krajów. Szczególne miejsce zajmą w tym roku turystyka odpowiedzialna, medyczna i – tradycyjnie już – dla środowisk LGBT. Reprezentacja Polski liczniejsza

Publikacja: 08.03.2017 00:23

Ruszają największe targi turystyczne świata

Foto: Filip Frydrykiewicz

Od 8 do 12 marca kraje, regiony i przedsiębiorstwa z szeroko rozumianej branży turystycznej będą przekonywać odwiedzających do skorzystania z ich oferty. Już dziś organizatorzy mówią o sukcesie imprezy, spodziewają się 120 tysięcy odwiedzających z branży turystycznej, 60 tysięcy zwykłych zaciekawionych targami i 26 tysięcy uczestników konferencji, które towarzyszą targom.

W obronie dzikiej przyrody

W tym roku krajem partnerskim jest Botswana, która wczoraj zaprezentowała się w czasie gali otwarcia, a od środy w hali numer 20 gdzie rozłożyła dwupiętrowe stoisko. Kraj ten szczyci się dbałością o turystykę zrównoważoną zachowanie dzikiej przyrody i autentycznej kultury. Jak mówił we wtroek podczas konferencji prasowej minister turystyki tego kraju Tshekedi Khama II, w Botswanie rocznie z rąk kłusowników giną 32 słonie, podczas gdy w pozostałej części Afryki pada ich 100 dziennie. Botswana jest też eksporterem nosorożców - wysyła je do innych krajów kontynentu, z nadajnikami pozwalającymi śledzić ich ruchy.

Jak podkreślają organizatorzy targów, Afryka jest w tym roku szeroko reprezentowana na tej imprezie. W hali 20 na kilku stoiskach zaprezentuje się też Namibia, a w 21 będzie można zobaczyć Togo i Senegal.

Z tematyką turystyki zrównoważonej zapoznać się będzie można również w hali 5.2b, w której znajdują się stoiska przedsiębiorców z Indii. Wśród wystawców znajdują się nie tylko dostawcy usług turystycznych, ale pierwszy raz jest tam też producent herbaty Assam. Wśród nowych wystawców są także przedsiębiorcy z regionu Kerali położonego na południu Indii. Na przykład na stoisku Enfiled Riders, można poznać ofertę zwiedzania Indii na motorach.

Bliski Wschód chce być widoczny

Nowymi wystawcami są także Airbus i Aerofłot oraz Deutsche Hotel & Resort Holding. Zainteresowani branżą hotelową będą mogli porozmawiać z przedstawicielami Hyatt Hotels & Resorts, Hiltona, Accor Hotels, Jin Jiang International i Expedii.

Powiększone niż zwykle stoiska zamówiły w tym roku Stany Zjednoczone, Chorwacja, Francja, Portugalia, Czechy, Słowenia, Kolumbia, Barbados, Australia, Nowa Zelandia. A ponownie na targach gości Andorra.

Liczną reprezentację mają kraje Bliskiego Wschodu - łącznie 32 kraje i firmy. Są wśród nich Zjednoczone Emiraty Arabskie i Qatar Airways (na powierzchni 3,38 tysięcy metrów kwadratowych), Arabia Saudyjska i Etihad Airways.

Tegoroczna edycja ITB będzie w dużej części poświęcona stronie technologicznej turystyki. Z uwagi na duże zainteresowanie, strefa eTravel World zajmie dwie hale. Jest tam wiele start-upów i dostawców systemów płatniczych.

Gej też turysta

Nowością na targach jest turystyka medyczna. Wśród wystawców spotkać można przedstawicieli szpitali i klinik z Turcji, Dubaju i Włoch, a także Polskiej Grupy Uzdrowisk. Segment turystyki medycznej będzie prezentował się nie tylko na stoiskach, ale także w czasie prezentacji, na które zapraszają Portugalski Klaster Zdrowotny, szkoła hotelarska z Hagi i Chorwacja Organizacja Turystyczna. Wykłady będą dotyczyły szans, jakie dla hoteli stwarza turystyka medyczna, a także współpracy z krajami arabskimi.

Ważnym tematem, któremu organizatorzy ITB od lat poświęcają wiele uwagi, jest turystyka LGBT (skrót od: lesbijki, geje, biseksualiści i transseksualiści). Wśród wystawców: portal Hornet, parada World Pride Madrid odbywająca się w Madrycie, sieć hoteli Belmond, tereny narciarskie w Aspen w Kolorado, Playa de las Américas z Teneryfy, amerykański stan Illinois, Latynoamerykańskie Stowarzyszenie Turystyki LGBT . Współorganizatorem ITB Gay Café jest w tym roku firma mCruise z partnerami – touroperatorami Schauinsland i DER Tour oraz linią lotniczą Condor.

Polscy touroperatorzy stawili się licznie

Polska zajmuje tradycyjnie halę numer 15.1. A właściwie, od zeszłego roku już tylko jej połowę (750 m kw). Chętnych do wystawienia się na stoisku organizowanym przez Polską Organizację Turystyczną było o połowę więcej niż przed rokiem, w sumie 45.

Niemieccy goście będą mogli poznać ofert wypoczynku na polskiej wsi dzięki promowaniu go przez Ministerstwo Rolnictwa. Na opłacenie stoiska zdecydowało się dziesięć regionów i cztery miasta: Warszawa, Poznań, Toruń i Szczecin. Region Lubelski będzie gospodarzem stoiska promującego szlak rowerowy Green Velo, przebiegający przez pięć województw ściany wschodniej. Więcej niż rok temu będzie touroperatorów, głównie oferujących turystykę po Polsce. Między innymi: Rainbow Incoming, Citytour Discover Cracow, Travel Projekt, Logos Tour, Jan-Pol Incoming Tour Operator, Furnel Travel.

W centrum polskiej strefy uwagę zwiedzających mają przyciągać akrobatyczne wyczyny Krystiana Herby, pięciokrotnego rekordzisty wpisanego do księgi Guinnessa. Goście polskiego stoiska będą mogli przenieść się do cyfrowego świata nakładając google VR i spróbować sił w turystycznym quizie z nagrodami.

Od 8 do 12 marca kraje, regiony i przedsiębiorstwa z szeroko rozumianej branży turystycznej będą przekonywać odwiedzających do skorzystania z ich oferty. Już dziś organizatorzy mówią o sukcesie imprezy, spodziewają się 120 tysięcy odwiedzających z branży turystycznej, 60 tysięcy zwykłych zaciekawionych targami i 26 tysięcy uczestników konferencji, które towarzyszą targom.

W obronie dzikiej przyrody

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek