Ostatni tydzień grudnia był pierwszym od połowy lipca, który przyniósł gorszy wynik sprzedaży w biurach podróży od tego z roku 2015. Spadek nie był jednak duży, wyniósł 3,3 procent – podaje raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki za okres od 26 grudnia 2016 – 1 stycznia 2017 roku*.
Jak rosła sprzedaż w biurach podróży - ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku
Najbardziej przyczyniło się do tego wyniku zainteresowanie klientów podróżami lotniczymi. Sprzedano ich o 11,5 procent mniej. Za to dużo więcej, bo aż o 86,4 procent, wzrosła w tym tygodniu sprzedaż wyjazdów z dojazdem własnym. Spowodowały to prawdopodobnie plany klientów biur podróży obejmujące wyjazdy na narty. W górach sypnęło śniegiem, co zachęciło ich do zaplanowania zimowego urlopu, zwłaszcza że ferie szkolne za pasem. Podróży autokarowych było też więcej, ale jedynie o 1,9 procent.
Omawiany w raporcie tydzień kończył też cały rok 2016. W podsumowaniu PZOT okazało się, że w porównaniu z rokiem 2015 przyniósł on gorszy wynik sprzedaży imprez, a co za tym idzie wyjazdów z biurami podróży o 2 procent. Nie jest więc tak źle, jak zapowiadały to wyniki sprzedaży w pierwszej połowie roku, kiedy to każdy miesiąc przynosił potężne straty, kiedy porównywało się go do tego samego okresu sprzed roku.