Druga pod względem wielkości w kraju sieć agencyjna, Travelplanet.pl, podsumowała sprzedaż wyjazdów z biurami podróży na okres wakacji szkolnych, czyli od 20 czerwca do 31 sierpnia. Wzięła pod uwagę wszystkie rezerwacje zrobione do 26 sierpnia, nawet te z poprzedniego roku.
Czytaj też: "Wakacje.pl: Grecja najpopularniejsza szósty rok z rzędu".
Jak pisze rzecznik prasowy firmy Jarosław Kałucki, wyjazdy „były tak samo popularne jak w zeszłym roku", co oznacza, że sieć nie odnotowała ani mniejszej, ani większej sprzedaży, jeśli porównać ten rok z poprzednim.
Pierwsza piątka bez zmian
Grecji udało się obronić pierwsze miejsce z zeszłego roku i kilku poprzednich lat. Mimo że kierunek ten stracił – w świetle danych Travelplanet.pl - 6,8 procent polskiego rynku. Jednocześnie okazuje się, że wzrost zainteresowania wakacjami u konkurentów Grecji nie rósł dynamicznie – Turcja zyskała 5,4 procent gości z Polski, Bułgaria 1,9 procent, Chorwacja 1,5 procent, a Tunezja – 1,4 procent. Egipt w okresie wakacji szkolnych zyskał jedynie 0,9 procent (można się spodziewać, że w skali całego roku Egipt, Turcja i Tunezja zyskają o wiele więcej klientów).
Do Grecji z biurem podróży wyjechał co czwarty klient agenta (24,7 procent). Co piąty (21 procent) zdecydował się na urlop w Turcji, a co szósty (17,1 procent) – w Bułgarii. Poza tym wybierali jeszcze najczęściej wakacje w Hiszpanii (9,3 procent), Egipcie (7,8 procent), Tunezji (4,2 procent), Albanii (2,6 procent), na Cyprze (2,5 procent), we Włoszech (2,3 procent) i w Chorwacji (1,4 procent).