Prezes Lufthansy: Będziemy walczyć z Cockpitem

Lufthansa obniżyła drugi raz w tym roku prognozę zysku na rok 2015. Jako powód podała rosnącą konkurencję i niemrawą gospodarkę światową. Jej akcje traciły przez chwilę nawet 8,1 procent

Publikacja: 30.10.2014 20:52

Prezes Lufthansy: Będziemy walczyć z Cockpitem

Foto: Bloomberg

Prezes Carsten Spohr oświadczył, że będzie nadal zajmować twarde stanowisko w sporze z pilotami o warunki przechodzenia na wcześniejsze emerytury i o rozwój tanich lotów, mimo że osiem ostatnich strajków pilotów pozbawiło linię 160 mln euro zysku operacyjnego.

W III kwartale największy w Europie przewoźnik osiągnął obroty 8,46 mld euro i zysk operacyjny 735 mln euro. Tymczasem analitycy zapowiadali 8,26 mld i 709 mln euro. Uprzedził jednak, że zysk operacyjny w 2015 r. będzie tylko znacznie wyższy od miliarda euro zakładanego w tym roku, a wcześniej była mowa o 2 mld. Przed tym ostrzeżeniem analitycy spodziewali się zysku 952 mln w 2014 r. i 1,5 mld rok później.

- To napięty okres dla sektora lotniczego, w tym dla Lufthansy - oświadczył prezes analitykom i dziennikarzom, powołując się na wirusa eboli, gorsze prognozy gospodarcze na przyszły rok i na spór z pilotami. Linia rozwijająca tanie loty i tnąca koszty, aby konkurować z liniami low-cost i znad Zatoki Perskiej.

Szefowa pionu finansowego Simone Menne podała, że dotychczasowe strajki pilotów i innych pracowników Lufthansy kosztowały ok. 170 mln euro. Dalsze protesty pilotów w listopadzie-grudniu mogą wpłynąć na ostateczne wyniki 2014 r.

Prezes Spohr oświadczył, że pozostanie stanowczy, a linia nie pozwoli, by spór z pilotami zahamował rozwijanie tanich lotów. - Jestem pewien, że wcześniej czy później związek zawodowy Cockpit zda sobie sprawę, że jego postawa czyni więcej szkody niż dobrego. Będziemy wprowadzać zmiany strukturalne nawet bez porozumienia z nim.

Powiedział, że Lufthansa wykorzysta innych pilotów z grupy, którzy nie są zatrudnieni według kosztownych układów zbiorowych, do obsadzenia szlaków turystycznych, gdzie linia dąży do obniżenia kosztów. - Robię przyjemność moim pracownikom kierując rentowną linią lotniczą - odparł zapytany, czym chce udobruchać pilotów.

Prezes Carsten Spohr oświadczył, że będzie nadal zajmować twarde stanowisko w sporze z pilotami o warunki przechodzenia na wcześniejsze emerytury i o rozwój tanich lotów, mimo że osiem ostatnich strajków pilotów pozbawiło linię 160 mln euro zysku operacyjnego.

W III kwartale największy w Europie przewoźnik osiągnął obroty 8,46 mld euro i zysk operacyjny 735 mln euro. Tymczasem analitycy zapowiadali 8,26 mld i 709 mln euro. Uprzedził jednak, że zysk operacyjny w 2015 r. będzie tylko znacznie wyższy od miliarda euro zakładanego w tym roku, a wcześniej była mowa o 2 mld. Przed tym ostrzeżeniem analitycy spodziewali się zysku 952 mln w 2014 r. i 1,5 mld rok później.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek