Jednocześnie lotnisko ciągle inwestuje. Rozbudowa terminalu pozwoli zwiększyć przepustowość portu do 20 mln pasażerów rocznie, a także spowoduje wzrost znaczenia Warszawy jako portu przesiadkowego. Już teraz 15 proc. pasażerów to pasażerowie tranzytowi.
Jak wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Michał Marzec, dyrektor przedsiębiorstwa państwowego Porty Lotnicze i dyrektor lotniska Chopina, port prowadzi inwestycje obliczone na 1,5 mld złotych.
Najważniejszym elementem jest przebudowa starszej części terminalu pasażerskiego, która zakończy się jeszcze w tym roku. Terminal zostanie udostępniony do eksploatacji w przyszłym.
W tym roku spółka zacznie spłacać część kredytów zaciągniętych na inwestycje. Przez to 2014 r. będzie trudniejszy pod względem finansowym. Jednak Marzec liczy, że uda się zakończyć prace związane zarówno z terminalem pasażerskim, jak i z infrastrukturą lotniczą i najpóźniej w pierwszej połowie przyszłego roku obiekty zostaną oddane do eksploatacji.
Przebudowa terminalu oznacza nie tylko wzrost przepustowości oraz wygody podróżnych (m.in. bezpośrednie połączenie ze stacją kolejową), lecz także nowe możliwości komercyjne. Na początku stycznia PPL podpisała umowę z firmą HDS Polska na obsługę strefy komercyjnej w nowej części terminalu. Przychody z tego tytułu mogą wynieść nawet kilkaset milionów złotych.