Aktualizacja: 16.10.2018 00:36 Publikacja: 16.10.2018 00:36
Foto: Bloomberg
Sprzedaż usług turystycznych przez internet w Europie spowalnia, a to stawia agentów aktywnych w tym segmencie rynku przed sporymi wyzwaniami. - Europa to dojrzały rynek, szczególnie w Wielkiej Brytanii, Niemczech i w Skandynawii – mówi Francesca Benati, wiceprezes do spraw internetowych w Amadeusie na Europę Zachodnią, Bliski Wschód i Afrykę, cytowana przez portal Travel Weekly.
Wskaźnik wzrostu wynosi średnio już tylko 5-6 procent rocznie, choć nadal więcej niż w innych segmentach. Granice między wyszukiwaniem ofert w sieci a w tradycyjnych i internetowych agencjach coraz bardziej się zacierają, te ostatnie stają przed innymi wyzwaniami niż trzy, cztery lata temu. - Po pierwsze trzeba pozyskać i utrzymać klientów. Do lojalności prowadzi kilka ścieżek – dopasowanie oferty, marka, doświadczenie klienta i technologia. Proces wyszukiwania i rezerwowania ofert musi przebiegać gładko, bez zakłóceń, ponieważ dzisiejszy podróżny jest niecierpliwy. Kolejne wyzwanie to wyróżnienie się na tle konkurencji, dziś trudno znaleźć różnice między największymi agentami internetowymi. Trzecia kwestia to zbudowanie marki. Zdaniem Benati, Expedia była pierwszą firmą w Europie, która zrozumiała, że przez markę można przywiązać do siebie klientów. Dziś wszyscy mają tego świadomość i próbują to wykorzystać inwestując w kolejne kampanie reklamowe. Wiceprezes mówi też o potrzebie zwiększania przychodów na pokrycie kosztów poprawy jakości usług i pozyskania klientów, ponieważ agenci działający w internecie nie mogą opierać swoich biznesów na przepływie pieniędzy tak, jak to miało miejsce w przeszłości. Dziś toczą wojny cenowe, a ich marże się kurczą, bo oferty można łatwo porównać dzięki meta wyszukiwarkom.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie t...
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powię...
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt...
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent tur...
Wycieczka objazdowa Itaki po Maderze „Strelicje na klifach" zwyciężyła w naszym konkursie Kompas Wakacyjny 2017....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas