Internetowi sprzedawcy usług turystycznych stają przed poważnymi wyzwaniami

Sprzedaż usług turystycznych przez internet nie rozwija się już tak dynamicznie jak dotychczas, a pozyskanie i utrzymanie klientów staje się coraz trudniejsze - zauważa wiceprezes Amadeusa, dostawcy rozwiązań technologicznych dla branży turystycznej

Publikacja: 16.10.2018 00:36

Internetowi sprzedawcy usług turystycznych stają przed poważnymi wyzwaniami

Foto: Bloomberg

Sprzedaż usług turystycznych przez internet w Europie spowalnia, a to stawia agentów aktywnych w tym segmencie rynku przed sporymi wyzwaniami. - Europa to dojrzały rynek, szczególnie w Wielkiej Brytanii, Niemczech i w Skandynawii – mówi Francesca Benati, wiceprezes do spraw internetowych w Amadeusie na Europę Zachodnią, Bliski Wschód i Afrykę, cytowana przez portal Travel Weekly.

Wskaźnik wzrostu wynosi średnio już tylko 5-6 procent rocznie, choć nadal więcej niż w innych segmentach. Granice między wyszukiwaniem ofert w sieci a w tradycyjnych i internetowych agencjach coraz bardziej się zacierają, te ostatnie stają przed innymi wyzwaniami niż trzy, cztery lata temu. - Po pierwsze trzeba pozyskać i utrzymać klientów. Do lojalności prowadzi kilka ścieżek – dopasowanie oferty, marka, doświadczenie klienta i technologia. Proces wyszukiwania i rezerwowania ofert musi przebiegać gładko, bez zakłóceń, ponieważ dzisiejszy podróżny jest niecierpliwy. Kolejne wyzwanie to wyróżnienie się na tle konkurencji, dziś trudno znaleźć różnice między największymi agentami internetowymi. Trzecia kwestia to zbudowanie marki. Zdaniem Benati, Expedia była pierwszą firmą w Europie, która zrozumiała, że przez markę można przywiązać do siebie klientów. Dziś wszyscy mają tego świadomość i próbują to wykorzystać inwestując w kolejne kampanie reklamowe. Wiceprezes mówi też o potrzebie zwiększania przychodów na pokrycie kosztów poprawy jakości usług i pozyskania klientów, ponieważ agenci działający w internecie nie mogą opierać swoich biznesów na przepływie pieniędzy tak, jak to miało miejsce w przeszłości. Dziś toczą wojny cenowe, a ich marże się kurczą, bo oferty można łatwo porównać dzięki meta wyszukiwarkom.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"